کد خبر 81508
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
نماد های خودرویی در دره سقوط

پرشین خودرو: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته اغلب گروه‌ها دست به دست هم دادند تا دماسنج بازار سرمایه ۳۰۴ واحد افت کند. امروز عمده سهم‌های خودرویی‌، فلزات اساسی و نفتی‌ها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

به گزارش پرشین خودرو، در اولین روز کاری معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۰۴ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۵۱۴ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۱۳۱ واحد تا رقم ۱۷ هزار و ۸۷۶ پایین رفت.

شاخص آزاد شناور ۴۸۰ واحد افت کرد و به رقم ۹۲ هزار و ۸۷۸ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار اول پس از ۲۹۹ واحد افت در تراز ۵۹ هزار و ۲۰۶ واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم با کاهش ۲۱۰ واحدی تا رقم ۱۹۰ هزار و ۲۰۵ پایین آمد.

در معاملات امروز گروه فرآورده‌های نفتی خودرو و ساخت قطعات، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن در کاهش دماسنج بازار تاثیرگذار بودند.

نمادهای پالایش نفت تهران، سایپا، ایران‌خودرو و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۴۴، ۴۴، ۴۱ و ۳۵ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه گذاشتند، اما شرکت ارتباطات سیار ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گسترش نفت و گسترش پارسیان جزو نمادهایی بودند که تلاش کردند شاخص کل در تراز بالاتری بایستد.

گروه فلزات اساسی که توانست در ماه گذشته یکی از عوامل تاثیرگذار روی رشد شاخص باشد، امروز تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار داشت و عمده نمادهای این گروه در قیمت پایانی شاهد افت بودند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز عمده نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کرده‌اند هر چند که این کاهش عمدتا کمتر از یک درصد بود. در گروه مواد و محصولات دارویی نیز روند قیمت سهم‌ها چندان متفاوت نبود و اکثریت قریب به اتفاق آنها شاهد روند کاهشی بودند. در این گروه تنها نماد تولید و صادرات ریشمک توانست حدود ۵ درصد در قیمت پایانی رشد کند. نام این نماد چندی پیش در بازار عادی فرابورس ایران درج و عرضه اولیه شد و طی چهار روز گذشته توانسته حدودا روزانه ۵ درصد با رشد در قیمت پایانی مواجه باشد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۴۱ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به عدد ۸۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید. همچنین تعداد معاملات رقم ۱۲۱ هزار و ۲۲۳ را تجربه کرد.

امروز در نماد داده گستر عصر نوین که چندی پیش در بورس تهران عرضه اولیه شد شاهد معامله بیش از ۲۳۴ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۰۷ میلیارد تومان در ۶۹ هزار و ۱۹۰ نوبت معامله در بازار دوم بورس بودیم. این نماد امروز عنوان بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

آیفکس امروز در یک حرکتی کم‌سابقه ۱۲.۷ واحد افت کرد و تا رقم ۹۴۸.۳ پایین آمد. نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی مارون سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر کاهنده را روی نوسانات آیفکس داشتند. ارزش معاملات فرابورس ایران به در اولین روز معاملات این هفته به رقم ۳۴۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۱ هزار و ۲۲۳ نوبت داد و ستد بود.

کد خبر 81508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha