آغاز فروش میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در بازار جهانی

پرشین خودرو: پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه هیبریدی شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر با قیمت پایه ۳۵ هزار و ۵۳۵ دلار عرضه شد.

به گزارش پرشین خودرو، نسخه هیبریدی شاسی بلند موفق شرکت میتسوبیشی با نام اوتلندر PHEV برای فروش در بازار آمریکا آماده شد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و طی نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. هرچند که نسخه‌ی حال حاضر که در نمایشگاه‌های خودرو در آمریکا جهت فروش عرضه شده، نسبت به مدل اولیه دارای تغییراتی است.

مدل ۲۰۱۸ این شاسی بلند قدرتمند ژاپنی با قیمت پایه ۳۵ هزار و ۵۳۵ دلار عرضه می‌شود. نکته قابل توجه این است که دومین خودروی ارزان قیمت در کلاس خودروهای نیمه شاسی بلند، خودروی X5 40e شرکت بی‌ام‌و  با قیمت پایه ۶۳ هزار و ۲۰۰ دلار است.

outlander PHEV

میتسوبیشی در جدیدترین نسخه اوتلندر، از پیشرانه‌ی ۲ لیتری خطی ۴ سیلندر به همراه دو پیشرانه‌ی الکتریکی، یکی جهت انتقال قوای محرکه به محور جلو و دیگری به محور عقب خودرو بهره برده است. حداکثر توان خروجی این سیستم هیبریدی ۱۹۷ اسب بخار اعلام شده است.

پیشرانه‌ی الکتریکی اوتلندر PHEV متشکل از مجموعه‌ای از باتری‌های لیتیومی با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت است که به واسطه اتصال با منبع برق و همچنین در حین حرکت و براساس اصطکاک ایجاد شده در زمان ترمز کردن، این باتری‌ها شارژ می‌شوند. اوتلندر PHEV تنها خودروی کلاس خود است که قابلیت شارژ از طریق درگاه‌های شارژ سریع DC داشته و به مالک خودرو اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۳۰ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ نماید. این درحالی است که دستیابی به همین میزان شارژ با استفاده از برق خانگی ۲۴۰ ولت، بیش از ۴ ساعت زمان خواهد برد.

outlander PHEV

سیستم پیشرانه و قوای محرکه این خودرو به راننده اجازه رانندگی در شرایط و حالت‌های مختلفی را می‌دهد. یکی از این حالت‌ها سیستم چهار چرخ متحرک با پیشرانه تمام الکتریکی است. میزان مسافتی که با هر بار شارژ این خودرو می‌توان طی کرد هنوز دقیقا اعلام نشده است ولی گمان می‌رود این میزان بین ۲۰ تا ۳۲ کیلومتر باشد. حالت دیگر رانندگی استفاده از پیشرانه بنزینی در راستای تامین برق مورد نیاز پیشرانه الکتریکی است. سومین و آخرین حالت نیز، رانندگی با سیستم هیبرید است که در آن هر ۲ پیشرانه الکتریکی و بنزینی با هدف تولید بیشترین توان و قدرت به کار گرفته می‌شود.

outlander PHEV

به غیر از سیستم پیشرانه‌ی پیشرفته این خودرو، تنها تفاوت دیگر اوتلندر PHEV در مقایسه با نسخه عادی این خودرو، نبودن ردیف سوم صندلی‌های عقب است که طبیعتا به علت قرارگیری باتری‌ها و پیشرانه الکتریکی عقب خودرو امکان جایگذاری آن نیست. درنتیجه اوتلندر PHEV‌ برخلاف نسخه عادی خود، تنها دارای ۵ صندلی است.

انتظار می‌رود در فاصله نه چندان زیادی، این خودرو وارد کشورمان شود. آرین موتور نمایندگی میتسوبیشی در ایران پیش از این اعلام کرده بود که پاییز امسال از این خودرو در داخل کشور رونمایی خواهد کرد.

زومیت

کد خبر 81542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha