کد خبر 81643
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
حامیان شاخص‌ به ایستگاه خودرو رسیدند

پرشین خودرو: معامله‌گران بورس تهران نظاره‌گر معاملات کم‌حجم بودند که تداوم معاملات درون‌گروهی و کد به کد برخی صندوق‌ها و حقوقی‌ها باعث حمایت از نماگر بورس تهران شد.

به گزارش پرشین خودرو، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 12 مهر ماه 96 با افزایش 74 واحدی روی رقم 85 هزار و 429 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 17 هزار و 769 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 70 واحدی به رقم 92 هزار و 658 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 25 واحدی به رقم 59 هزار و 119 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 303 واحدی عدد 190 هزار و 165 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی به رقم 951 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد آسان پرداخت پرشین با 28 واحد، ارتباطات سیار ایران با 21 واحد و ایران خودرو با 20 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با 16 واحد، آلومینیوم ایران با 10 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 146 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 601 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 65 هزار و 217 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، قراردادهای اختیار خریدوفروش سهام تاپیکو، اوراق اختیار فروش تبعی تاپیکو، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، حق‌تقدم خرید سهام گروه صنایع سیمان کرمان، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند.

این در حالی بود که امروز هیچ نماد معاملاتی با توقف مواجه شود، درعین‌حال آگهی عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ ایران و شرق به روش ثبت سفارش برای روز شنبه 15 مهرماه منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که با معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از 20 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 20 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

امروز همچنین بیش از 12 میلیون سهم نهادهای مالی بورس اوراق بهادار به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد . در آهنگری تراکتورسازی ایران نیز بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

درعین‌حال 5 میلیون سهم سیمان کرمان به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان کدبه‌کد شد و درنهایت بیش از 2 میلیون سهم خدمات انفورماتیک به ارزش بیش از 5 میلیون تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

امروز همچنین در سهم تازه عرضه شده شرکت تولید و صادرات ریشمک، بیش از یک میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران این سهم کوچک مواجه بود.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران با معاملاتی کم‌حجم و بی‌فروغ در اغلب نمادهای معاملاتی هم‌سو با درجا زدن قیمت‌ها در محدوده صفر تابلو بود. در این بین تمایل حامیان نماگرهای منتخب بورس برای چرخاندن فرمان خودرویی‌ها به سمت دامنه نوسان مثبت قیمتی باعث شد تا سایپا و ایران‌خودرو امروز برای حمایت از شاخص بورس پیشرو باشند.

در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین اما انباشت تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی دوباره باعث شد، تا این سهم تازه عرضه شده در سقف کامل دامنه نوسان مثبت قیمتی و سقف خرید 7 میلیون سهمی به کار خود پایان دهد.

در گروه پالایشی‌ها هم به لطف حمایت حقوقی‌ها اغلب نمادهای پیشروی این گروه در محدوده صفر تابلو و در شیب نوسان مثبت قیمتی رنج شدند.

امروز بازار سهام،‌ بازاری کم عمق و کسل‌کننده بود که با معاملات کدبه‌کد حقوقی‌ها به روزمرگی بسنده کرد.

کد خبر 81643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha