جاده های روستایی بیشترین تلفات تصادفات در استان زنجان را دارند

پرشین خودرو: زنجان-فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی شش ماهه سالجاری جاده های روستایی بیشترین تلفات تصادفات را در استان زنجان داشتند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار علی آزادی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای ترافیک، بر گسترش فرهنگ رانندگی در روستاها تاکید کرد و افزود: متاسفانه در روستاها قوانین راهنمایی و رانندگی نادیده گرفته می شود و مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: طی شش ماهه سالجاری جاده های روستایی بیشترین تلفات تصادفات را در استان زنجان داشتند و ۵۰ درصد تصادفات مرتبط با موتورسواران و ادوات کشاورزی بوده است.

آزادی گفت: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از تخلفات و حوادث جاده ای بیشتر رویکرد تذکری و ارشادی دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تصادفات فوتی در استان زنجان طی شش ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی تصادفات فوتی در استان زنجان ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

آزادی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سالجاری ۱۲۵ نفر بر اثر تصافادت جاده ای در استان کشته شده اند، گفت: در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۳۵ نفر در تصادفات جاده ای فوت کرده بودند که ۱۰ نفر طی سالجاری کمتر فوت شدند.

آزادی گفت: علت اصلی بیش از ۱۸ درصد از وقوع تصادفات در استان زنجان طی شش ماهه سالجاری واژگونی خودرو بوده است و متاسفانه رانندگان به علت نبستن کمربند ایمنی و توانایی نداشتن کنترل وسیله باعث واژگونی خودرو می شوند.

وی تصریح کرد: طی شش ماهه سالجاری چندین مورد از تصادفات فوتی در جاده های استان زنجان به علت پرت شدن به بیرون از خودرو بوده و سرنشینان به علت نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرت می شوند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: متاسفانه فرهنگ بستن کمربند ایمنی در جامعه به خوبی نهادینه نشده و رانندگان تنها به محض دیدن دوربین مدار بسته و پلیس اقدام به بستن کمربند ایمنی می‌کنند و براساس قانون باید صندلی‌های عقب خودرو هم به کمربند ایمنی مجهز باشند و سرنشینان هم از این کمربند استفاده کنند.

آزادی ابراز کرد: طی شش ماهه سالجاری تصادفات جرحی کاهش داشته ولی تصادفات خسارتی افزایش داشته است و آزاد راههای استان زنجان بیشترین تصادفات در جاده های استان را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 82130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha