کد خبر 82604
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
استخدام نیروی پلیس هوایی در شهر دبی!

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، کشور امارات متحده عربی بویژه شهر دبی، بخشی از معروفیتش را مدیون وسایل نقلیه عجیب و غریبی است که در خیابان‌های این شهر تردد می‌کنند، اما نه خودروهای نقلیه استاندارد، بلکه ناوگان پلیس شهر دبی که تاکنون چندین خودروی سوپر اسپرت و هایپرکار را به خدمت گرفته است که برخی از خودروهای معروف آن می‌تواند بوگاتی ویرون، پورشه 918 اسپایدر، مرسدس بنز G کلاس، لامبورگینی آونتادور، مکلارن 570S و... باشد، اما با این وجود گویا خودروهای سوپر اسپرت و هایپرکارهای موجود در ناوگان پلیس دبی که حتی به ندرت در سراسر جهان دیده می‌شوند، نتوانسته‌اند عطش پلیس این شهر را برای تبدیل شدن به خاص‌ترین نیروی پلیس جهان برطرف کنند.
به همین دلیل اداره پلیس شهر دبی از خودروهای سوپراسپرت و هایپرکارهای زمینی فاصله گرفته و به سراغ وسایل نقلیه هوایی رفته است تا اولین کشوری باشد که از نیروی پلیس هوایی در ناوگان خود استفاده می کند.
هاوربایک، گزینه مورد نظر برای تجهیز نیروی پلیس شهر دبی به ناوگان هوایی بوده است. باتوجه به آخرین اطلاعاتی که در رسانه‌های بین المللی بدست آمده، این هاوربایک توسط شرکت "Hoversurf" طراحی و ساخته شده است که ترکیبی از هلیکوپتر، موتورسیکلت و هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به "کوادکوپر" بوده و می‌تواند تا ارتفاع 5 متری بالا برود که در صورت داشتن سرنشین، می‌تواند تا سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
گفتنی است که این هاوربایک نیروی خود را از یک سیستم محرک الکتریکی با چهار موتور چرخشی در چهار طرف این وسیله نقلیه دریافت می‌کند که با شارژ کامل باتری‌ها، برای هر دوره پرواز می‌تواند 20 الی 25 دقیقه کارایی داشته باشد که طبق گفته اداره پلیس شهر دبی، می‌تواند در ماموریت‌های ترافیکی کاربردهای فراوانی داشته باشد.
برای تایید نهایی این هاوربایک در نیروی پلیس شهر دبی، شرکت سازنده طی چند مرحله آزمایشات متفاوتی بر روی آن انجام می‌دهد، زیرا برای خدمت در شهر دبی نیاز به تحمل گرمای شدید و یا طوفان‌های گرد و خاک را خواهید داشت که هر از چند گاهی در این شهر اتفاق می‌افتد. علاوه بر این، هاوربایک شرکت Hoversurf قابلیت حرکت بدون سرنشین را خواهد داشت که می‌توان با استفاده از مرکز کنترل، تا فاصله تقریبا 6 کیلومتری به هدایت این هاوربایک بدون سرنشین پرداخت.

کد خبر 82604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha