خودروی ویژه «لوتوس» به تعداد محدود ساخته خواهد شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی "لوتوس" معمولا خودروهای محدودی برای عرضه به مشتریان دارد، اما همیشه بهترین‌ها را برای مشتریان خود تولید می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، حال این اواخر، بار دیگر کمپانی خودروسازی لوتوس با یک خودروی ویژه مهمان رسانه‌های بین المللی شده است، اما این بار یک خودروی فوق العاده منحصربه فرد رونمایی کرده است که تنها 30 دستگاه از آن تولید و به مشتریان عرضه خواهد شد.
محصول جدید لوتوس که با نام "الیس کاپ 260" معرفی شده است، برای ساخت آن از خودروهای مسابقه‌ای الگوبرداری شده است که می‌توان بر روی بدنه آن شاهد قطعات آیرودینامیکی بزرگ و متعدد بود که باعث شده در سرعت 243 کیلومتر بر ساعت، حداکثر 180 کیلوگرم نیروی پایین برنده یا به اصطلاح نیروی "داون فورس" برای چسبندگی بهتر اتومبیل تولید کند.
این خودرو با استفاده از قطعات متعدد فیبرکربنی در ساختار خود بویژه صندلی‌های سبک وزن اسپرت فیبرکربنی، وزن خود را در کمترین حال ممکن حفظ کرده است و حتی شرکت سازنده در زیر کاپوت خودرو از یک باتری لیتیوم یونی سبک وزن بجای باتری‌های استاندارد استفاده کرده است تا حتی از کوچک‌ترین فرصت برای کاهش وزن اتومبیل استفاده کند تا در نهایت وزن خالص اتومبیل به عدد خارق العاده 902 کیلوگرم برسد.
این خودرو یک نسخه ویژه از خودروی لوتوس الیس کاپ 250 نخواهد بود، بلکه محصول جدید لوتوس دارای یک شاسی مسابقه‌ای است که توسط بخش "موتوراسپرت" این کمپانی خودروسازی توسعه پیدا کرده و بر روی آن از یک پیشرانه 1.8 لیتری سوپرشارژر استفاده شده است که می‌تواند 250 اسب بخار قدرت و 254 نیوتن متر گشتاور داشته باشد.
با استفاده از یک جعبه دنده 6 سرعته اسپرت دستی، لوتوس کاپ 260 قادر خواهد بود تا با هدایت نیروی 250 اسب بخاری خود به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه دسترسی داشته باشد. این درحالیست که بر روی چرخ‌های جلو اتومبیل از رینگ‌های 16 اینچی و بر روی چرخ‌های عقب اتومبیل از رینگ‌های 17 اینچی استفاده شده است تا محصول جدید لوتوس تهاجمی‌تر به نظر برسد.
نکته مهم در رابطه با این خودرو که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تولید محدود آن تنها به تعداد 30 دستگاه خواهد بود که مشتریان برای خرید هریک از آنان، نیاز به پرداخت هزینه 59 هزار و 500 پوند، یا به عبارتی دیگر نیاز به پرداخت هزینه 78 هزار و 460 دلاری خواهند داشت تا فقط نسخه‌های استاندارد آن را خریداری کنند، زیرا شرکت سازنده یک سیستم اگزوز تیتانیومی هم برای اتومبیل در نظر گرفته است که حدود 7 کیلوگرم سبک‌تر بوده و می‌توان با پرداخت 4000 پوند صاحب آن شد. علاوه بر این، سیستم تهویه مطبوع اتومبیل هم قیمت 1250 پوندی دارد و برای عایق‌بندی بهتر صدا، می‌توانید 350 پوند هزینه اضافی پرداخت کنید.

کد خبر 82740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha