همکاری تهران و سئول در ۳ حوزه ترافیکی، ساخت مترو و تجهیزات مترو

پرشین خودرو: شهردار تهران گفت: تهران و سئول در ۳ حوزه ترافیکی، ساخت مترو و تجهیزات مترو از جمله واگن و سیستم های نرم افزاری می توانند همکاری داشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو،  محمدعلی نجفی، شهردار تهران پیش از ترک سئول با حضور در نشست خبری با حضور رسانه های کره جنوبی، به سوالات آنان پاسخ داد.

نجفی در این نشست با بیان این که در مدیریت جدید به مسئله شفافیت توجه ویژه ای داریم و تلاش خواهیم کرد که مردم را بیشتر در فعالیت های شهری مداخله دهیم گفت: درباره هزینه های شهرداری سیاست انقباضی را در پیش خواهیم گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: سعی خواهیم کرد عوارض دریافتی از مردم شکل مدیریت جهانی به سمتی حرکت می کند که شهرها به تدریج جانشین کشورها شوند عادلانه تری پیدا کند و کسانی که درآمدهای بیشتری دارند، عوارض بیشتری را نیز به شهرداری پرداخت کنند. این موارد اصول سیاست های جدیدی است که در شهرداری اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در دو اجلاس در شهر سئول، گفت: دنیای امروز با چالش ها و مشکلات بسیار بزرگی روبرو است؛ موضوعات دو روز گذشته در دستور کار اجلاس بود هر دو مسایل مهمی است که حتی ممکن است حیات انسان ها را تهدید کند؛ نخست جلوگیری از بی عدالتی بیشتر و رشد فراگیر به نحوی که همه جامعه از آن بهره مند شوند و دیگری تغییرات اقلیمی است که شهرها و شهرداران نقش موثری در این زمینه دارند.

نجفی خاطرنشان کرد: مدیریت جهانی به سمتی حرکت می کند که شهرها به تدریج جانشین کشورها شوند، البته این فرایندی نیست که به سرعت انجام شود اما به تدریج بر قدرت شهرها افزوده شده و قدرت کشورها در حال کاهش است. از این رو فکر می کنم حتما شهرداران می توانند نقش بسیار موثری درباره روبط بین المللی و حل مشکلات جهانی ایفا کنند.

وی نخستین هدف از سفر خود را شرکت در اجلاس های بین المللی و هدف دوم را گفتگو با شهردار سئول و گفتگو پیرامون همکاری های آتی و امضای تفاهم نامه میان تهران و سئول عنوان کرد و گفت: هر دو هدف به نحو خوبی برآورده شد.

شهردار تهران تصریح کرد: در جریان این سفر یک تفاهم نامه همکاری میان تهران و سئول به امضا رسید، همین طور جلسه ای با تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ کره ای برای پیشنهاد همکاری های اقتصادی برای پروژه های شهر تهران داشتم. از این رو فکر می کنم این سفر مقدمه ای برای همکاری های وسیع تر با شهرداری کره و بعضی شرکت های کره ای خواهد بود.

نجفی گفت: در این دیدار حدود ۱۰ شرکت کره ای حضور داشتند که ما پروژه هایی که برای شهر تهران پیشنهاد کردیم؛ علاوه بر این در زمینه های ساخت و ساز، خودروسازی، برقی کردن خودروها، مبارزه با آلودگی هوا، تبدیل پسماند و زباله به انرژی و ... شرکت های مختلفی اعلام آمادگی کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تضمین های موجود برای سرمایه گذاری در ایران، عنوان کرد: ما در تضمین ها به دو شکل عمل می کنیم، یک شیوه آن «تضمین دولت در قبال سرمایه گذاری هایی است که در ایران انجام می شود و دوم تضمینی است که خود شهرداری تهران برای بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران ارایه می کند.

شهردار تهران تصریح کرد: «اگزیم بانک» کره جنوبی یک اعتبار هشت میلیارد دلاری برای فاینانس پروژه های ایران تعیین کرده است؛ امیدوارم شرکت های کره ای از این شرکت استفاده کرده و ما هم در تهران بتوانیم پروژه های خوبی را عرضه کنیم که از این فرصت استفاده مطلوبی شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره چشم انداز رشد صنعت توریسم در پایتخت گفت: تهران شهر بسیار جذابی برای توریست ها به شمار می رود، این شهر هم دارای جاذبه های توریستی و فرهنگی بیشماری است و هم از جاذبه های بسیار طبیعی برای توریست ها برخوردار است، همین طور نماد های مدرنی در تهران وجود دارد که می تواند برای توریست ها جاذب باشد.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان گردشگری کره جنوبی، نسبت به تسهیل رفت و آمد گردشگران میان تهران و سئول در آینده ابراز امیدواری کرد.

نجفی گفت: گردشگری برای تهران و سئول در زمینه توسعه روابط فرهنگی و همچنین گسترش روابط اقتصادی دو جانبه بسیار مهم است.

شهردار تهران همچنین درباره زمینه های موجود برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل در تهران گفت: درباره حمل و نقل ما می توانیم در سه بخش از همکاری های طرف کره ای استفاده کنیم، نخست درباره ساخت و ساز شرکت های بزرگ کره ای به خصوص درباره خطوط مترو، دوم درباره تجهیزات مثل واگن قطار و سیستم های الکتریکی مترو و حوزه همکاری مشترک سوم درباره سیستم های نرم افزاری است.

وی در پایان یادآور شد: سئول از یک سیستم نرم افزاری بسیار خوبی درباره اتوبوس ها و مترو برخوردار است که می توانیم از این سیستم ها در تهران استفاده کنیم.

کد خبر 82744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha