درآینده خودروهای پلیس مظنونان را شناسایی می کنند

پرشین خودرو: خودروهای پلیس در آینده‌ای نزدیک قبل از خود پلیس‌ها مظنونان را شناسایی خواهند کرد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از CNN، شرکت «کوبان تکنولوژی» که در هوستون آمریکا قرار دارد و دوربین‌های مخصوص به دپارتمان‌های پلیس می‌فروشد، به تازگی اعلام کرده که داشبورد جدید را مبتنی بر کمک هوش مصنوعی طراحی کرده است که از مظنونان گرفته تا خودروهای حمل اسلحه را شناسایی می‌کند.

این فناوری جدید که «دش‌کم» (Dashcam) نام دارد، در حال حاضر قابلیت‌های محدودی ندارد اما فناوری اصلی آن به راحتی می‌تواند داده‌های ویدئویی را آنالیز کند.

شرکت کوبان هم‌اکنون به دنبال راهی است تا بتواند برای دوربینش یک پلات‌فرم درست کند. در نتیجه توسعه‌دهندگان شخص ثالت می‌توانند قابلیت‌های دیگری را نیز مثل نرم‌افزار شناسایی اسلحه‌های مختلف به این دوربین اضافه کنند. با این حال، این داشبورد جدید هم‌اکنون به طور خودکار برخی از اشیاء مانند وسایل نقلیه را شناسایی می‌کند.

این شرکت همچنین روی ساخت دوربین داشبوردهایی کار می‌کند که خدمات بیشتری به مردم برساند؛ مثلا دوربین‌هایی که وظیفه تحلیل ترافیک را به عهده دارند و به پلیس‌های راهنمایی و رانندگی کمک می‌کند که ترافیک را بهتر هدایت کند.

پلیس می‌گوید که به زودی این سیستم به فناوری تشخیص چهره هم مجهز می‌شود تا نگرانی‌ها در مورد افرادی که آزادی‌های مشروط می‌گیرند، برطرف شود.

علاوه بر این، به گفته شرکت کوبان، قرار است شش دوربین دیگر به این داشبورد اضافه شود تا پلیس به راحتی بتواند با دوربین‌های 360 درجه محیط اطراف را زیر نظر بگیرد و در نتیجه تشخیص چهره راحت‌تر شود. گفتنی است که هم‌اکنون خودروهای پلیس آمریکا تنها یک دوربین روی داشبورد خود دارند.آنا

کد خبر 82785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha