خودکفایی  ایران درساخت تجهیزات جایگاه سی ان جی

پرشین خودرو:مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در بخش تامین تجهیزات جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به میزان ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، منصور ریاحی با اشاره به وظایف جدید وزیر نفت برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت :در این خصوص شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (برند)، حق العمل کاری، احداث جایگاه‌های کوچک و سوخت‌رسانی سیار مشخص کرده، این شرکت برنامه‌های راهبردی خود را پیاده سازی کرده ایم.

وی با اشاره ذخیره سازی مطلوب فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: باتوجه به پروژه های انجام شده در انبارهای نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حدود 12 میلیارد لیتر فرآورده های نفتی را ذخیره سازی کردیم.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به طرح‌های انجام شده در واحد مهندسی شرکت، گفت: طرح‌های کهاب و دیسپچینگ بخشی از اقدامات مطلوب این شرکت در زمینه بازیافت و کنترل از راه دور فرآورده بوده است.
واین طرح نخستین بار در انبار نفت اصفهان راه اندازی شد که در پنج ماه، نزدیک به یک میلیون و 200 هزار لیتر بازیافت بخار بنزین داشتیم.

ریاحی یکی از دستاوردهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را طرح گاز طبیعی فشرده (CNG) دانست و افزود: با پیاده سازی این طرح از سال 84 رقمی حدود 54 میلیارد مترمکعب گاز توزیع شده که این میزان، جایگزین مصرف بنزین شده و صرفه جویی ارزی خیره‌کننده‌ای در زمینه واردات بنزین داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حدود دو هزار و 400 جایگاه سی ان جی راه اندازی کرده و سعی برآن داریم تا با تحریک تقاضا این طرح را توسعه دهیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.
این مقام مسئول از خودکفایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بخش‌هایی از این طرح خبر داد و گفت: گام‌های مثبتی در این طرح برداشته شده که خوشبختانه در بخش تجهیزات جایگاه 80 درصد به خودکفایی رسیدیم.

 

کد خبر 82894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha