کد خبر 83857
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
1000 اسب تازه نفس در اختیار فورد «شلبی»

پرشین خودرو: برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده "سما"، کمپانی خودروسازی فورد از یک شلبی منحصربه فرد و یک رقیب جدی برای "دوج چلنجر هلکت" رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، دلیل اصلی این رونمایی می‌تواند دریافت یک بسته تقویتی سنگین از سوی کمپانی خودروسازی فورد باشد که باعث شده حداکثر خروجی قدرت آن به عدد حیرت انگیز 1000 اسب بخار برسد.
به صورت استاندارد شرکتی، بر روی فورد موستانگ GT از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر استفاده شده است، اما در مقابل بر روی نسخه ویژه "شلبی GT350"، شرکت سازنده از یک پیشرانه 5.2 لیتری استفاده کرده است که حالا با نصب یک سوپرشارژر غول پیکر 4.5 لیتری بر روی آن، می‌تواند حداکثر 1000 اسب بخار قدرت تولید کرده و در اختیار راننده قرار دهد.
برای رسیدن به این نیرو، تنها از یک سوپرشارژر 4.5 لیتری بر روی پیشرانه فورد شلبی موستانگ استفاده نشده است، بلکه یک سیستم سوخت رسانی جدید با قدرت پاشش بیشتر، اینترکولر، بروزرسانی اطلاعات ECU موتور و همچنین ارتقا برخی از قسمت‌های مهم پیشرانه در افزایش قدرت و رسیدن به عدد 1000 اسب بخار نقش داشته‌اند.
جدا از تقویت سنگین پیشرانه، شاهد ایجاد یکسری تغییرات اساسی بر روی ظاهر اتومبیل و یا حتی داخل کابین هستیم تا حمایت بیشتر از این نیروی عظیم صورت گیرد و ویژگی‌های اسپرت اتومبیل بیشتر به چشم آید. در این خصوص می‌توان به یک کاپوت جدید با هودهای بزرگ بر روی آن، جلوپنجره جدید با زنبوری‌های مشکی رنگ داخلی، مجموعه سپر کاملا جدید با نصب یک تیغه بزرگ آیرودینامیکی در قسمت زیرین آن، گلگیرهای حجیم برای حمایت از رینگ و لاستیک‌های بزرگ اتومبیل، نصب رکاب‌های اسپرت، خروجی‌های اگزوز 6 ضلعی و در پایان رینگ‌های جدید اتومبیل با لاستیک‌های اسپرت اشاره داشت که می‌توان از پشت آنان شاهد سیستم ترمز "برمبو" با کالیبراسون قرمز رنگ بود.
چنین بسته تقویتی، پیش از این هم بر روی نسل قبل فورد "شلبی موستانگ" ارائه شده بود که مشتریان می‌توانستند هم در پیست مسابقات و هم در جاده‌های استاندارد شهری از آن استفاده کنند، اما حالا کمپانی خودروسازی فورد اعلام کرده است که به خاطر مشکلات پیش رو، گزینه دوم را حذف کرده است تا مشتریان تنها قابلیت استفاده از این اتومبیل قدرتمند را در پیست مسابقات داشته باشند.
در پایان گفتنی است که این خودرو تنها به تعداد محدود 50 دستگاه و با قیمت پایه 169 هزار و 995 دلارساخته خواهد شد که تولید آن در سه ماهه اول 2018 میلادی آغاز می‌شود.

کد خبر 83857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha