نمایشگاه سما، میزبان فورد موستانگ شلبی 220 هزار دلاری!

پرشین خودرو: محصولات فورد موستانگ بویژه سری شلبی، حتی در مدل‌های استاندارد خود دارای بیشترین توجهات بین مخاطبان هستند.

به گزارش پرشین خودرو، این اواخر یکی از مدل‌های کلاسیک فورد موستانگ شلبی GT500 در نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده "سما" رونمایی شده است که برای داشتن هر یک از آنان نیاز به پرداخت چیزی حدود 219 هزار دلار خواهد بود.
قیمت بالای اتومبیل به این خاطر نیست که شرکت سازنده یک برنامه تولید محدود داشته است و یا اینکه در مسابقات مهم جهانی شرکت کرده و قهرمان شده باشد. بلکه دلیل اصلی قیمت بیش از 200 هزار دلار این خودرو، به این دلیل خواهد بود که بر روی اتومبیل فورد موستانگ شلبی GT500 از جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی استفاده شده است که باعث شده تبدیل به یک اتومبیل منحصربه فرد با قیمت سرسام آور شود.
به طور دقیق تر می‌توان گفت که همانند شرکت‌های "سینگر"، "آیکون" و یا حتی شرکت آلمانی "مکاترونیک انجینیر" که روزهای گذشته در رابطه با مرسدس بنز W111 کوپه آن با یک پیشرانه هشت سیلندر AMG صحبت کردیم، حالا یک شرکت آمریکایی تحت عنوان "روولوژی" یا "Revology" سروکله‌اش پیدا شده و در نمایشگاه اتومبیل‌های تقویت شده "SEMA" واقع در لاس وگاس آمریکا، از یک خودروی فورد موستانگ شلبی GT500 متعلق به سال 1967 میلادی رونمایی کرده است که بر روی خود از جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی سود برده و همچنین به یک پیشرانه بزرگ 5 لیتری مجهز شده است که می‌تواند یک نیروی عظیم در اختیار راننده قرار دهد.
به طور دقیق‌تر، می‌توان گفت که پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر این خودرو توسط شرکت " Roush Performance" تقویت شده و بر روی این فورد موستانگ شلبی GT500 مورد استفاده قرار گرفته است که به لطف سوپرشارژرهای بزرگ، سیستم خنک کاری جدید، تجهیز پیشرانه اتومبیل به ECU، سیستم پاشش سوخت انژکتوری و همچنین استفاده از یک سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها، موفق به تولید حداکثر 600 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور شده است که قطعا یک عملکرد شگفت انگیز به نمایش خواهد گذاشت که متاسفانه از سوی شرکت سازنده صحبتی در رابطه با این موضوع نشده است. ولی شرکت سازنده برای اطمینان خاطر مشتریان و عدم نگرانی آنان بابت تغییرات پیشرانه، هر اتومبیل را به همراه 2 سال گارانتی به مشتریان خود عرضه می‌کند.
علاوه بر پیشرانه قدرتمند این خودرو، شرکت "روولوژی" از تجهیزات پیشرفته و بروز صنعت خودروسازی استفاده کرده است که بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌تواند شامل سیستم کنترل الکترونیکی شاسی، سیستم تعلیق پیشرفته، سیستم ترمز جدید مجهز به دیسک‌های 330 میلی متری همراه با 6 پیستون مهار کننده در جلو و 4 پیستون در عقب، روکش‌های چرمی صندلی‌ها، ریموت کنترل برای ورود بدون کلید به داخل کابین با قابلیت باز کردن درب صندوق عقب، شیشه‌های برقی و همچنین شامل سیستم تهویه مطبوع کابین می‌شود که دلایل اصلی "روولوژی" برای تعیین قیمت 219 هزار دلاری این اتومبیل بوده است.

کد خبر 83994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha