توسعه نسل جدید میتسوبیشی «میراژ» بر اساس رنو «کلیو»

پرشین خودرو: برنامه ریزی جدید و جاه طلبانه میتسوبیشی نشان می‌دهد که این شرکت خودروسازی خواستار طراحی و تولید 11 مدل خودروی جدید تا چند سال آینده است.

به گزارش پرشین خودرو، از این تعداد، چیزی حدود 6 دستگاه از آن خودروهای کاملا جدید خواهند بود، درحالی که 5 اتومبیل دیگر در صف دریافت بروزرسانی و یا ورود به یک نسل جدید قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود خودروی هاچ بک میتسوبیشی "میراژ" هم یکی از آنان باشد که گفته می‌شود شرکت خودروسازی میتسوبیشی برای طراحی و ساخت نسل جدید این خودرو، از خودروی "رنو کلیو" استفاده خواهد کرد.
باتوجه به آخرین گزارش‌های رسانه‌های بین المللی، گفته می‌شود که شرکت خودروسازی میتسوبیشی در نظر دارد تا طراحی و توسعه نسل جدید میتسوبیشی میراژ را در برنامه خود گذاشته و در این مسیر از خودروی نسل بعد "رنو کلیو" کمک بگیرد. زیرا گفته می‌شود که شرکت خودروسازی "رنو نیسان" به عنوان شرکای جدید میتسوبیشی، نسل جدید "رنو کلیو" را به گونه‌ای طراحی کرده است که امکان طراحی و ساخت خودروهای دیگر بر مبنای آن وجود داشته باشد.
شاید این موضوع کمی عجیب باشد، اما پیش از این هم شرکت خودروسازی میتسوبیشی اعلام کرده بود که برای طراحی و ساخت یک نسل جدید از میتسوبیشی لنسر، از پلتفرم کمپانی خودروسازی "رنو نیسان" استفاده خواهد کرد که حالا برای ساخت نسل جدید میتسوبیشی میراژ هم چنین برنامه‌ای در نظر گرفته شده است.
در این خصوص سخنگوی کمپانی خودروسازی میتسوبیشی و همچنین مدیر برنامه ریزی تولید این شرکت عنوان کرد: طراحی و ساخت یک پلتفرم کاملا جدید و اختصاصی برای میتسوبیشی میراژ و یا هر خودروی دیگر از شرکت ما بسیار گران تمام می‌شود، به همین دلیل شرکت خودروسازی میتسوبیشی قصد دارد از شرکای خود استفاده کرده و پلتفرم نسل بعد "رنو کلیو" را برای طراحی و ساخت نسل جدید میتسوبیشی میراژ انتخاب کند.
به گزارش پرشین خودروعلاوه بر موارد بالا، منابع خبری ادعا می‌کنند که شرکت خودروسازی میتسوبیشی یک سیستم محرک تمام الکتریکی را برای نسل بعد میتسوبیشی میراژ برنامه ریزی کرده است، درحالی که همچنان پیشرانه‌های بنزینی اتومبیل محفوظ بوده و با خودروی "رنو کلیو" مشترک خواهد بود. هرچند بسیار زود است که در خصوص مشخصات فنی نسل جدید میتسوبیشی میراژ صحبت کنیم.

نمایندگی رسمی خودروهای میتسوبیشی در بازار ایران را شرکت آرین موتور بر عهده دارد.

کد خبر 84049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha