کد خبر 84277
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
طی 7ماه امسال ۱.۶ میلیون تن سوخت ترانزیت شد

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: طی ۷ ماهه امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از مرز های کشور ترانزیت شد که ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن فرآورده های نفتی است.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی گفت: در پی حل برخی از مسائل مرتبط با ترانزیت در کنار توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، تقویت کریدورهای ترانزیتی، فعال کردن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با کشورهای منطقه به ویژه در بخش ترانزیت سوخت، طی ۷ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد نفتی و حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین کالاهایی عبوری نظیر مازوت، انواع پارچه، قطعات اتومبیل، برنج ، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن معادل ۳۶.۱ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۱۹ درصد و بازرگان با ۱۰.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماه های گذشته سال جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده های نفتی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تلاش بخش خصوصی در ترانزیت کالا خاطرنشان کرد: ازسرگیری ترانزیت فرآورده های سوختی از مسیر ایران و تلاش و فعالیت بخش خصوصی و تشکل های صنفی درحوزه حمل‌ونقل بین المللی درکنار اقدامات و رایزنی های بین المللی و منطقه ای گسترده‌ حاکمیتی از دلایل عمده افزایش میزان ترانزیت از کشور بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حل و فصل مسالمت آمیز برخی از موضوعات منطقه ای که اخیرا باعث وقفه ای کوتاه در ترانزیت ورودی برخی از کالاها از مرزهای غربی کشور شده است، مجدداً این روند صعودی ترانزیت برای ماه های آتی نیز حفظ شود.

کد خبر 84277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha