خودروساز توان پرداخت بدهی های خود را ندارد+جزییات

پرشین خودرو: برای اینکه بتوانیم چرخ تولید در بخش قطعه سازی را حرکت دهیم باید نقدینگی مورد نیاز را تامین و نرخ تسهیلات بانکی را کاهش دهیم.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: نرخ سود تسهیلات باید در دولت بررسی و توسط وزرای صنعت و اقتصاد برای کاهش آن فکری عاجل شود زیرا نرخ بالای بهره عملا تولید و سرمایه گذاری جدید را غیر ممکن می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر قطعه سازان و خودروسازان برای تامین نقدینگی مشکل دارند و این مشکل ابتدا از جانب خودروساز حادث می شود زیرا نمی تواند بدهی های خود را به قطعه سازان پرداخت کند و بنابراین ما نیز نمی توانیم نقدینگی برای تولید و توسعه فراهم کنیم.
بیگلو تصریح کرد: دولت و شخص وزرای صنعت و اقتصاد باید راهکاری را به خودروساز معرفی کنند تا بتواند مطالبات خود را پرداخت کند.
وی با اشاره به این مطلب که در صورت پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروساز، دریافت تسهیلات دیگر جزو اولویت های قطعه سازان نخواهد بود افزود: متاسفانه در حال حاضر به دلیل ناتوانی خودروساز در پرداخت، ما چاره ای جز دریافت تسهیلات بانکی نداریم و این تسهیلات نیز گران بوده و توجیه اقتصادی ندارد.
دبیر انجمن قطعه سازان کشور تاکید کرد: صنعت و اقتصاد ایران تجربه ای به نام تولید در شرایط تحریم را دارد و می تواند برای آینده خود از این تجارب استفاده کند و خوشبختانه مفهوم جدید اقتصاد مقاومتی نیز در راستای اهداف صنعت و اقتصاد کشور می تواند تاثیر خوبی را به همراه داشته باشد اما استفاده از این موقعیت ها به یک تغییر نگرش در بخش واردات و تولید کشور نیاز خواهد داشت.

کد خبر 86244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha