رویای زیبای داخلی سازی خودروهای پسابرجامی با عمق 70درصد

پرشین خودرو: چنانچه قرار باشد خودروهای تولیدی در کشور با ساخت داخلی 40 درصد تولید شود باید کمی در تیراژ و نگاه مدیران صنعت خودرو تغییر ایجاد کرد زیرا نمی توان با تیراژ کم، داخلی سازی را کلید زد.

ساسان قربانی از قطعه سازان داخلی کشور در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: دلیل اینکه عرض می کنم به اهداف تعیین شده برای داخلی سازی دست پیدا نمی کنیم این مهم است که ما به جای تمرکز بر روی تیراژ تولید، بر روی افزایش مدل های خودرویی تمرکز داریم.
وی ادامه داد: در جوینت ونچرهایی که از بعد از برجام بستیم شرط تولید داخلی 40 درصدی را برای خودروهای تازه وارد گذاشتیم تا با این کار هم به تولید کمک شود و هم به صنایع وابسته به خودرو، چراکه بتوانند تکنولوژی روز را وارد کنند.
قربانی تاکید کرد: در ایران به قطعه ساز اعلام می کنیم که برای تیراژ 10 هزارتایی قالب فلان قطعه را تولید و دستگاه های خود را به روز کن و این اتفاق منفعتی به همراه ندارد زیرا تولید با تیراژ کم، قیمت محصول نهایی را افزایش می دهد.
وی افزود: همان قطعه در کشورهای صاحب صنعت خودرو با تیراژ میلیونی تولید می شود و این یعنی تحقق قیمت پایین و ما نمی توانیم با آنها رقابت کنیم.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنده قویا اعلام می کنم که با شرایط فعلی دستیابی به عمق ساخت داخل با عددهای اعلامی 40، 70 و 80 درصد غیر ممکن است و تنها جنبه شعاری دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در قراردادهای جدید خودرویی که باید به آن توجه کرد، التزام طرفین درگیر در کار به تعهداتی است که داده اند. یعنی وزارت صنعت، خودروسازی، قطعه سازی، نهاد های ذیربط، سازمان استاندارد، گمرک، قانون گذاران کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی همه باید به امضاءهای خود و حرف هایی که زده اند پای بند باشند تا قرارداد به سرانجام پیش بینی شده برسد.
 

کد خبر 86389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha