ارومیه از نظر میزان تردد خودرو رتبه دوم کشور را دارد

پرشین خودرو:شهردار ارومیه گفت: تعداد خودرو در ارومیه، این شهر را در رتبه دوم کشور از نظر تعداد قرار داده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در گفت‌و‌گوی زنده با برنامه رادیویی شهریمیز ضمن اشاره به وضعیت ناسالم شهر ارومیه براثر آلودگی و افزایش میزان آلایندگی ها، گفت: ارومیه با تردد ۳۰۰ هزار خودرو در سطح شهرستان، دومین شهرستان در سطح کشور از نظر میزان تردد خودرو است.

وی با اشاره به دلایل آلودگی هوای شهر ارومیه باوجود صنعتی نبودن ، عنوان کرد: دود ناشی از تردد ۳۰۰ هزار خودرو، وسایل گرمایشی خانگی ۲۸۰ هزار واحد مسکونی موجود در ارومیه، تردد خودروهای تک سرنشین و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی در آلودگی هوا بسیار موثر هستند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر هوای شهر ارومیه ناسلام است، بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا با عدد ۱۷۶) گزارش شده است که این میزان آلودگی در حدود ۸ برابر استاندارد زیست محیط است.

وی اظهار کرد: این نوع وضعیت هوا برای تمام شهروندان و به ویژه گروه های حساس چون بیماران قلبی و ریوی، کودگان و سالمندان خطرناک است و درخواست می شود شهروندان از تردد غیر ضروری و به ویژه با خودرو در فضای باز خودداری کنند و اگر کار ضروری دارند از سیستم حمل و نقل عمومی بهر ه ببرند و از ماسک جهت حفاظت در برابر ذرات معلق در هوا استفاده کنند.

حضرت پور اجرای رینگ میانی شهر ارومیه، بازسازی ۱۶۹ دستگاه اتوبوس در سال گذشته،پیاده رو سازی ۷۰۰ هزار متر مربع، اجرای ایستگاه هوشمند دوچرخه و راه اندازی ایستگاه مرکز سلامت انلاین جهت کنترل آلوگی هوا را از جمله برنامه ها مدیریت شهری ارومیه برای رسیدن به شهر سالم عنوان کرد.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه های دوچرخه در ارومیه، بیان کرد: مدیریت شهری ارومیه در راستای رسیدن به شهر سالم اقدام به راه اندازی ایستگاه های دوچرخه نمود ولی متاسفانه این طرح از سوی شهروندان مود استقبال قرار نگرفت .

حضرت پور با بیان اینکه نقش حمل و نقل عمومی در حل معضلات ترافیکی و آلودگی هوا برهیچ کس پوشیده نیست، عنوان کرد: مدیریت شهری ارومیه برای کاهش آلودگی هوا ، هر سال اقدام به بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی نموده است و در این راستا هر سال ۵۰۰ دستگاه تاکسی نو و همچنین سال گذشته ۱۶۹ دستگاه اتوبوس شهری بازسازی شد.

وی ابراز کرد: مدیریت شهری ارومیه برای رسیدن ارومیه به شهر پاک خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوس جدید، راه اندازی تراموا، پیاده رو سازی رینگ میانی و اجرای رینگ بیرون شهر ارومیه را دست اجرا دارد ولی در این بین نقش مردم و فرهنگ آنان در استفاده از حمل ونقل عمومی و حرکت همگانی در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

شهردار ارومیه در پایان از مردم درخواست کرد که از به استفاده از حمل و نقل عمومی بدهند زیرا سرمایه گذاران در این بخش به دلیل عدم استقبال مناسب مردم سرمایه گذاری نمی کنند و مشارکت مردم از این حوزه سرمایه را به این سمت سوق خواهد داد.

حضرت پور در پایان پیشنهاد کرد یک روز هفته در ارومیه به عنوان روز پاک بدون خودرو تعیین شود و افزود: این موضوع را برای تصویب در جلسه شورای اسلامی شهر مطرح می کند.

کد خبر 86505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha