کاهش 6.5 درصدی تلفات و تصادفات رانندگی در استان تهران

پرشین خودرو:مدیرکل‌ راهداری استان تهران با بیان اینکه امسال ۴۰۰ فقره پرونده تخلف‌ حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح و رأی صادر شد، عمده تخلفات شرکت‌ها را عدم رعایت نحوه سوار و پیاده کردن مسافر، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان عنوان کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مجیدرضا نصرالله‌نژاد بیان کرد: با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاد‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه طی جلسات کمیسیون‌های ماده 11 و 12 استان به تخلفات رانندگان شرکت‌های تعاونی و خصوصی رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون 330 مورد تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقلی و 70 مورد تخلف رانندگان حمل و نقل جاده ای در سطح استان تهران رسیدگی و احکام متناسب صادر شد.

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: از این تعداد تخلف‌، تعداد 257 مورد مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا و 73 مورد مربوط به شرکت‌های حمل و نقل مسافری بوده است.

وی افزود: در همین خصوص رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای استان در کمیسیون ماده 12 آیین نامه تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال جاری به تعداد 167 فقره پرونده آغاز شد ‌که از این تعداد 42 فقره‌ به صدور تذکر کتبی، 17 فقره هم به علت محرز نشدن تخلف تبرئه، 100 فقره نیز منجر به صدور جریمه و 8 فقره به تعطیلی شرکت‌ها منجر شد.

وی افزود: ‌با نظارت‌های مستمر بر شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش تخلفات حمل و نقلی به خصوص در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بوده‌ایم.

نصرالله‌نژاد گفت: جلسات کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات‌ حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای برگزار می‌شود.

وی افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه دارای مغایرت‌، استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان و غیره بوده است.

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: مواردی شامل عدم رعایت بغل نویسی، استفاده نکردن از لباس فرم، رعایت نکردن نحوه سوار و پیاده کردن مسافر همچنین نبود قرارداد همکاری از جمله موارد تخلف‌های شرکت‌‌های حمل و نقل مسافر بوده است که در جلسه های کمیسیون ماده 12به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

وی درباره ‌تخلفات انجام شده توسط رانندگان بخش حمل ونقل مسافر نیز بیان کرد: مواردی از قبیل نرساندن مسافران به مقصد، توزیع نکردن پذیرایی، نصب نکردن برچسب توشه و ارائه نکردن خدمات مناسب عمده تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل مسافر بوده است که به تناسب تخلفات ارتکابی، احکامی مبنی بر محرومیت از رانندگی در بخش حمل و نقل جاده ای از یک ماه تا سه ماه صادر و اجرا شده است.

وی‌ افزود: ایجاد آرامش‌ به‌ویژه در بخش‌های حمل و نقل مسافر و کالای همراه از دغدغه‌های مهم و اساسی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به شمار می‌رود و کاهش تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی می‌تواند نقش اساسی در تحقق این امر داشته باشد.

* کاهش 6.5 درصدی تلفات و تصادفات رانندگی در استان تهران

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: توجه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان‌ و تلاش و برنامه‌های اجرا شده توسط دستگاه های دست اندرکار ایمنی سفر، منجر به کاهش آمار تلفات تصادفات رانندگی در استان تهران شده است.

نصرالله‌نژاد روند نزولی کاهش تصادفات و تلفات جادهای را مثبت ارزیابی کرد‌ و گفت: پلیسراه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دستگاههای امدادی نظیر اورژانس و هلالاحمر در این راستا همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: نیازمند تغییر ساختار مدیریت جاده‌ها از مکانیکی به هوشمند هستیم، افزایش تجهیزات حمل و نقل هوشمند جاده‌ای از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل جهت ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی استان است.

مدیرکل‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران افزود: اصلیترین نکتهای که باید مورد توجه قرار بگیرد تغییر رفتار مردم و فرهنگ سازی است و بیشترین گروه آسیبپذیر را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل میدهند، در این راستا توزیع بیش از 2000 کلاه ایمنی و بسته آموزشی، نصب شبرنگ و برگزاری 17 همایش ارتقای ایمنی موتورسواران در شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در بیش از 25 مدرسه در دو بخش ایمن‌سازی فیزیکی و آموزش دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

‌نصرالله‌نژاد‌ ایمن‌ و آرام‌سازی مدیریت سرعت در 41 نقطه از راه‌های پرحادثه و نصب 10 دستگاه پل‌ عابر پیاده را نیز از دیگر برنامه‌های ایمنی در استان تهران ذکر کرد.

کد خبر 87897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha