52 میلیون لیتر گازوئیل  به کشور عراق صادر شد

پرشین خودرو: مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب گفت: از ابتدای امسال 52 میلیون لیتر گازوئیل از این منطقه به شمال عراق صادر شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد صادقی روز  اظهار کرد: صادرات این فرآورده نفتی در قالب طرح فروش سوخت به مرزنشینان انجام گرفته است.
وی افزود: با بازگشایی مجدد مرز تمرچین در 12 دی ماه جاری، صادرات مجدد این فرآورده با صلاحدید مقام های مربوطه از سر گرفته می شود.
وی گفت: در 9 ماه امسال 268 میلیون لیتر نفت گاز، 248 میلیون لیتر بنزین، 161 میلیون لیتر نفت سفید و 13 میلیون لیتر نفت کوره در این منطقه توزیع شده است.
وی افزود: در این مدت شاهد رشد یک درصدی نفت گاز و هفت درصدی بنزین توزیعی و کاهش 54 درصدی نفت کوره توزیعی در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم.
صادقی با اشاره به علت افزایش مصرف فراورده های نفتی در بخش های مختلف، گفت: علت اصلی افزایش مصرف فرآورده نفتگاز، انجام فعالیت های عمرانی، صنعتی و افزایش تردد خودروهای سنگین در مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت و علت افزایش مصرف در بخش بنزین نیز افزایش تعداد خودرو و مسافرت های تابستانی، برداشت و حمل محصولات کشاورزی است.
وی اضافه کرد: علت کاهش 54 درصدی استفاده از نفت کوره، گاز کشی به صنایع و واحدهای تولیدی است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب همچنین با اشاره به مصرف 122 میلیون متر مکعب CNG در 9 ماه امسال اظهار کرد: این میزان به دلیل افزایش مصرف و استقبال مالکان خودروهای دوگانه سوز از سوخت پاک 2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و 89 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، مسئولیت تامین و توزیع روزانه به طور متوسط 2 میلیون و 700 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی و CNG به هشت شهر جنوب آذربایجان غربی را برعهده دارد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

کد خبر 88110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha