تنها راننده ایرانی در مسابقات اتومبیلرانی جهانی

پرشین خودرو: فصل 2018 مسابقات جهانی 24 ساعته، جمعه همین هفته در جنوب خلیج فارس و در پیست اتودروم شهر دبی آغاز خواهد شد و نماینده ایران نیز در این مسابقه حضور خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آرام مارتیروسیان در شرایطی وارد اولین مرحله از این مسابقه خواهد شد که به خاطر حضور موفق در رقابت‌های سال 2017، از سوی تیم پژوالتران، تیم رسمی کمپانی پژو فرانسه پیشنهاد رانندگی دریافت کرده و در کنار سه راننده اروپایی دیگر پشت فرمان اتومبیل ویژه پژو 308 ریسینگ‌کاپ خواهد نشست.

مسابقات جهانی 24 ساعته در کنار مسابقات 24 ساعته لمان فرانسه، دیتونا آمریکا و نوربرگ رینگ آلمان از جمله مسابقات مطرح و محبوب استقامتی در دنیاست که هرساله تحت نظارت و قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی FIAو در کلاس‌های مختلف برگزار می‌شود.

همه کلاس‌ها به صورت همزمان و در طول یک شبانه روز رقابت خواهند کرد اما رده بندی جداگانه‌ای برای هر کلاس در قاره‌های آسیا، اروپا و امریکا در نظر گرفته می‌شود.

380 راننده از 43 کشور جهان با 94 خودرو در رقابت سال 2018 حضور خواهند داشت.

آرام مارتیروسیان که تنها راننده ایرانی در این مسابقات است سال گذشته در دو مسابقه دبی و تگزاس آمریکا با پرچم ایران حضور یافت و توانست دو بار به رتبه چهارم دست پیدا کند و در نهایت با همین دو عنوان در جایگاه ارزشمند سی و ششم مسابقات قرار گرفت.

او پنج‌شنبه در دور تعیین خط حضور خواهد داشت و جمعه نیز وارد مسابقه اصلی می شود.

 

کد خبر 88136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha