کیسه های هوای معیوب فورد جان دو نفر را گرفت

پرشین خودرو: شرکت فورد موتور اعلام کرد تاکنون دو نفر به علت وجود اشکال در سیستم کیسه هوای خودروهای پیکاپ قدیمی این شرکت جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، شرکت فورد موتور با اعلام اینکه تاکنون دو نفر به علت وجود اشکال در سیستم کیسه هوای خودروهای پیکاپ قدیمی این شرکت جان خود را از دست داده اند از 2900 مالک این خودروها در آمریکای شمالی خواست تا زمان تعویض قطعات معیوب این خودروها به هیچ وجه با آنها رانندگی نکنند. این کیسه های هوای معیوب ساخت شرکت تاکاتای ژاپن بوده اند.

دومین شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا گفته این موارد منجر به مرگ در خودروهای فورد رنجر 2006 رخ داده اند. تاکنون دست کم 21 نفر در سراسر جهان به دلیل وجود اشکال در سیستم باد کننده کیسه های هوای شرکت تاکاتا که در برندهای مختلف خودرو به کار رفته جان خود را از دست داده اند. کیسه های هوای مذکور بعد از باد شدن پاره شده و قطعات فلزی در داخل بدن راننده فرو می رود. این ایراد موجب به راه افتادن بزرگترین فراخوان رفع عیب تاریخ صنعت خودروسازی جهان شده است. 19 مورد مرگ دیگر در خودروهای شرکت هوندا موتور و عمدتا در آمریکا رخ داده است.

شرکت فورد همچنین یک فراخوان جدید برای خودروهایی قبلا در سال 2016 فراخوانده بود، اعلام کرده است. از این 391 هزار دستگاه خودروی رنجر ساخت سال های 2004 تا 2006، 2900 دستگاه مجددا برای رفع عیب فرا خوانده شده اند. 2700 دستگاه از این خودروها در بازار آمریکا و حدود 200 دستگاه در بازار کانادا فروخته شده اند.

بر اساس این گزارش، سرنشینان این 2900 دستگاه خودرو در معرض بالاترین درجه ریسک قرار دارند.

شرکت مزدا موتور نیز اعلام کرده که این شرکت نیز با صدور فراخوانی مشابه، از رانندگان برخی کامیون های سری بی مزدا 2006 خواهد خواست تا به صورت فوری رانندگی با این خودروها را متوقف کنند. شرکت تاکاتا هنوز واکنشی به این هشدار فوری شرکت فورد نشان نداده است.

کد خبر 88391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha