قیمت گذاری قطعات خودرو در کشور، سنتی است

پرشین خودرو: دولت ایران باید همانند دولت های ترکیه و کره جنوبی در بخش اقتصادی صنعت قطعه سازی ورود، و حمایت از این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد.

رضا رضایی عضو انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: بیشتر قطعه سازان با استانداردهای روز جهان آشنا هستند و استانداردهای داخلی مانع پیشرفت کار ایشان نیست.
وی ادامه داد: مشکل قطعه سازان سخت افزاری است و باید برای نوسازی ماشین آلات قدیمی کاری کنند که این مهم با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب بخشی از صنعت قطعه سازی، دشوار است.
رضایی افزایش مهارت ها، تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب را از سایر دغدغه های قطعه سازان عنوان کرد و افزود: به تمام مشکلات ریز و درشت صنعت قطعه سازی باید بهره های بالای بانکی، نوسان ارز و هزینه های معمول تولید را اضافه کرد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل کاهش ارزش پول ملی، اثربخشی سرمایه قطعه سازان کم شده است اما تمام این مشکلات و تنگناها نتوانسته است جلوی تلاش صنععت قطعه سازی را برای حرکت به سوی تغییر را بگیرد.
این قطعه ساز قدیمی کشور در خصوص بحث صادرات قطعه به خارج از مرزها نیز گفت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند تا قیمت تمام شده تولیدات ما افزایش یابد و به همین دلیل امکان صادرات برای بسیاری از قطعات تولیدی به دلیل قیمت بالا، وجود ندارد.
وی در پایان و در مورد ورود تکنولوژی به صنعت قطعه سازی و فعالیت هایی که در این مورد شده است، خاطرنشان کرد: کوتاه ترین راه برای دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا، تشکیل جوینت ونچر با شرکت های صاحب دانش فنی است تا بتوانیم عقب ماندگی های خود را جبران کنیم.

کد خبر 88530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha