کد خبر 88803
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
مه غلیظ در آزاد راه زنجان - تبریز

پرشین خودرو: رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر مه غلیظی در آزاد راه زنجان - تبریز و جاده ترانزیت زنجان - میانه حاکم شده و دید افقی رانندگان در این مسیرها را به شدت کاهش داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد امینی افزود: با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری مرکز راهداری و حمل و نقل جاده ای و گزارش های دریافتی از نیروهای راهداری، در حال حاضر تردد در جاده‌های اصلی استان زنجان به جز 2مسیر بیان شده به صورت عادی و روان جریان دارد.
به گفته وی، در مسیرهای آزادراه زنجان - تبریز و جاده ترانزیت زنجان- میانه حدفاصل کیلومتر ٣٥ تا انتهای حوزه استحفاظی این استان وجود مه موجب کاهش دید افقی شده است.
رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از این مسیرهای ارتباطی با احتیاط بیشتری به مسیر خود ادامه دهند، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز و فاصله طولی را رعایت کنند.
امینی از همه رانندگانی و کسانی که قصد تردد در جاده ها را دارند، خواست خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن، وسایل گرمایشی، لباس گرم و جیره غذایی خشک کنند.
وی اظهارکرد: هموطنان قبل از اقدام به سفر در بررسی خودورهای خود به لحاظ کامل و سالم بودن بودن مخزن خودرو، برف پاک کن و بخاری اطمینان داشته باشند.
رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر 28 اکیپ راهداری در 28 گردنه کوهستانی و سخت گذر این استان بطور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
امینی تاکید کرد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها به طور موقت اسکان داده می شوند.
وی یادآورشد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
امینی افزود: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 88803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha