کد خبر 88835
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
سونا داغ را از دست ندهید

پرشین خودرو: جدیدترین تحقیقات نشان داده است سونای داغ نه تنها اثر آرامبخشی برای افراد دارد بلکه میتواند به همان نسبت که ورزش متوسط بر سلامت قلب اثر میگذارد، برای عروق و قلب مفید واقع شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، جدیدترین تحقیقات نشان داده است سونای داغ نه تنها اثر آرامبخشی برای افراد دارد بلکه میتواند به همان نسبت که ورزش متوسط بر سلامت قلب اثر میگذارد، برای عروق و قلب مفید واقع شود.

در این تحقیق جدید پزشكان بر روی تاثیرگذاری یك جلسه سونای ٣٠ دقیقه ای كار كرده اند و حالا میتوانند توضیح بدهند چرا افرادی كه به طور منظم از سونا استفاده میكنند كمتر در معرض خطر #بیماری_های_قلبی و حتی #زوال_عقل قرار دارند.

در نتایج به دست آمده از این تحقیق مشخص شده افرادی كه از سونا استفاده میكنند، بلافاصله بعد از حمام داغ با پایین آمدن فشار و آزاد شدن عروق سفت مواجه میشوند.

همچنین ضربان قلب در این افراد درست مانند زمانیكه كه ورزش میكنند بالا میرود.این در حالیست كه فاكتورهای مشترك خطر در ابتلا به بیماری های قلبی و زوال عقل فشار خون بالاست و البته آنچه كه برای قلب و مغز مورد نیاز است به كاركرد مناسب شریان ها برمیگردد.

در این تحقیق ١٠٢ فرد در دهه ٤٠ و ٥٠ سالگی شركت كرده اند كه هیچكدام به بیماری قلبی مبتلا نبوده اند اما فاكتورهای خطر مانند فشار خون بالا، كلسترول بالا و چاقی را داشته اند. هر كدام از این افراد یك جلسه سونای خشك با دمای ١٦٠ درجه فارنهایت را تجربه كرده اند.

نتیجه نشان داده است فشار خون این افراد (استفاده كنندگان او سونا) پایین آمده و البته قابلیت ارتجاعی عروق آنها بیشتر شده است.

بعلاوه ضربان قلب این افراد كه قبل از سونا در هر دقیقه ٦٥ بوده بعد از استفاده از سونا به عدد ٨١ در هر دقیقه رسیده است.

در عین حال پزشكان هشدار داده اند افرادی كه برای كاهش فشار خون دارو مصرف میكنند باید در استفاده از سونا احتیاط كنند چون پایین آمدن بیش از حد فشار میتواند باعث بروز سرگیجه و حتی از هوش رفتن فرد شود.

بنابراین در عین حال كه از گرما و آرامش سونا لذت میبرید حتما به صدای بدنتان هم گوش بدهید.

کد خبر 88835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha