هم افزایی و ارتقای صنعت قطعه سازی در گرو ادغام قطعه سازان

پرشین خودرو: ادغام قطعه سازان به منزله از بین رفتن نیست، بلکه هدف از این موضوع، هم افزایی و ارتقای این صنعت است .

به گزارش پرشین خودرو، منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با اعضای انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازان گفت: چنانچه بخواهیم برای صنعت قطعه سازی کشور یک چشم انداز اصولی ترسیم کنیم، نیازمند هم افزایی در این صنعت است .
وی تاکید کرد: اگر در ادغام قطعه سازان نتوانیم به طور سیستماتیک با مسئله برخورد کنیم، نمی توانیم موانع و مشکلات این صنعت را مرتفع کنیم و راه بزرگ شدن، داشتن مزیت رقابتی است .
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به پنجمین همایش خودرو در 24 و 25 بهمن ماه امسال با موضوع "زنجیره تامین رقابت پذیر" بیان کرد: ما در این صنعت، دو راهکار پیش رو داریم . در وهله اول اینکه به این وضع کما فی السابق ادامه دهیم یا اینکه دانش فنی در این زمینه را شناسایی کرده و به صاحبان برند متصل شویم .
به گفته معظمی، ما نیازمند سند راهبردی و استراتژی های کاربردی در این صنعت هستیم که در مرحله اول بتواند راهگشای مسائل کنونی باشد و در برنامه های میان مدت و بلند مدت به ارتقا و صادرات جهانی این صنعت کمک کند.
در ادامه این جلسه، بهزاد اعتمادی معاون توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: قطعه سازان باید به تحولات بازار توجه داشته باشند و به ارتقا و رقابت پذیر بودن در سطح جهانی فکر کنند و اگر نتوانند خود را همپای این تحولات کنند ناچار به کناره گیری خواهند بود .
آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان نیز خاطرنشان کرد: صنعت قطعه سازی برای همپایی با استاندارهای جهانی، ‌رفع نیاز خودروسازی، ‌داشتن دانش فنی و زیر ساخت های خود نیازمند توجه و سرمایه گذاری است.

کد خبر 88914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha