دعوت از اتریش برای همکاری در تولید اتوبوس‌های هیبریدی

پرشین خودرو: در نشست مشترک سفارت اتریش و شهرداری و شورای شهر مشهد مقدس دعوت به همکاری برای احداث قطارشهری و اتوبوس‌های هیبریدی مطرح شد.

‌به گزارش پرشین خودرو و به نقل از روابط عمومی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری در نشست مشترک سفارت اتریش و شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: مشهد جایگاه هم‌زیستی ادیان آسمانی بوده و به دلیل وجود بارگاه رضوی مورد توجه مسلمانان جهان است؛ با بنا نهادن کرسی‌های آزاد اندیشی در 1200 سال قبل، شهر مشهد کانون مناظره بین ادیان مختلف بوده است.

وی با معرفی مشهد به عنوان پایگاه فرهنگ و ادب فارسی و موطن مفاخر بزرگ بویژه فردوسی حکیم، افزود: دانشگاه فردوسی سومین دانشگاه بزرگ ایران نیز در این شهر قرار دارد و مشهد سالانه پذیرای 27 میلیون زائر ایرانی و 2 میلیون گردشگر خارجی است که از همین رو 54 درصد مراکز اقامتی کشور در مشهد ایجاد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوی آیسسکو، گفت: مشهد این عنوان را به مدت 10 سال دارا خواهد بود و لذا با توجه به سابقه فرهنگی و موفقیت‌های اتریش در حوزه فرهنگ و هنر از این کشور دعوت می‌کنیم تا در برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی مشهد مشارکت داشته باشد.

حیدری ضمن اشاره به سابقه 60 ساله فعالیت انجمن فرهنگی سفارت اتریش در ایران، اظهار کرد: سابقه گفت‌وگوی ادیان ایران و اتریش طولانی است و مشهد این ظرفیت را دارد که به عنوان مرکز گفتگوهای بین ادیان ایفای نقش کند.

وی بیان کرد: شورای پنجم بیش از 5 ماه از آغاز کارش نمی‌گذرد. بر اساس قانون اساسی، شوراها و شهرداری کاملا در تصمیم‌گیری خود مستقل عمل می‌کنند.

آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه گردشگری سلامت و زیارت

اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران، در نشست مشترک با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: حضور خود را در جمع شما فرصت خوبی می‌دانم. اتریش همواره شریک قابل اتکایی برای ایران چه در شرایط سخت و چه در شرایط خوب بوده است.

وی افزود: اتریش روابط مستند و دیرینه 500 ساله با ایران دارد. بنده 6 ماه است که ماموریتم را در ایران آغاز کرده‌ام و سفر به مشهد، سومین سفر به خارج از تهران برای من است.

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: من از ماریاسل می‌آیم که آنجا نیز مانند مشهد شهری زیارتی بوده و سالیانه 2 میلیون زائر به این شهر سفر می‌کنند. من در اولین سفر خود به همراه رایزن اقتصادی سفارت به دنبال این هستیم تا ببینیم که چگونه می‌توانیم روابط را گسترش دهیم.

اشتفان شولتز تصریح کرد: مایلیم به صورت مشترک یک راهبرد برای همکاری ترسیم نموده و اهداف مشترکی را برای این همکاری تعریف نماییم.

وی خاطرنشان کرد: مشهد یک قطب صنعتی است و همچنین گردشگری نیز نقش مهمی در این شهر دارد. اتریش هم بخاطر رفاهش، در بحث گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران برخوردار است. گردشگری سلامت و زیارت می‌توانند کامل‌کننده یکدیگر در شهر مشهد باشند.

سفیر اتریش در ایران گفت: چون اتریش شریک قابل اعتمادی برای ایران است، در همین راستا ساخت 6 بیمارستان در این کشور به شرکت‌های اتریشی واگذار شده است. موضوعات خاصی مانند خودرو، گردشگری سلامت و زیارت می‌توانند موضوع سفرها و همکاری‌های بعدی باشند.

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه ما می‌توانیم بستر را برای حضور شرکت‌های اتریشی در مشهد فراهم کنیم، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به اتریش هستیم که مذاکره در دو حوزه امنیت منابع آبی و تامین آب و انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین آموزش‌های دوگانه برای این سفر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 89687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha