ایران خودرو تا ۵ سال فروش قطعه سازان جدید را تضمین می کند

پرشین خودر: مدیر عامل ایران خودرو گفت: هر سرمایه گذاری که در صنعت قطعه حضور و تولیدی با کیفیت ارائه دهد، ایران خودرو تا ۵ سال خرید محولات آن مجموعه را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو ۵ گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تبلور تولید و صادرات محولات داخلی که این مهم اتکا ما را به ارز نفتی کم و به ارز آوری سایر صنایع متکی خواهد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تولید در ایران کار بسیار سختی است و همه نیازها مانند زمین و انرژی گرانتر از سایر حوزه ها تامین می شود و مجلس باید شرایط سرمایه گذاری در کشور را آسان کند.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: در قرارداد پسابرجامی رنو که بهترین قرارداد خودرویی کشور بود به ۳ اصل تولید داخلی ۷۰ درصدی، استفاده از قطعه سازان ایرانی و صادرات ۳۰ درصدی محصولات جدید تاکید کرده ایم.

وی با اشاره به تولید پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۸ گفت: برای اولین بار خودرویی با ۵۰ درصد داخلی سازی در تحویل اولیه خود، وارد بازار می شود و این یک اتفاق مبارک است.

یکه زارع خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ قطعه سازان ما تنها ۳ روز کاز می کردند و ۲۰ هزار نیروی این صنعت تعدیل شده بودند اما امروز حتی جمعه ها نیز فعال هستند و همه اخراجی ها به کار برگشتند.

وی تاکید کرد: ما دوست داریم صنایع خودرویی و قطعه ساز در تمان تمام کشور حضور یابند اما باید شرایط سرمایه گذاری ایجاد شود تا سرمایه گذار ورود کند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: ما این آمادگی را داریم تا در استان قم در صورت فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری های آینده خود را انجام دهیم.


قم می تواند قطب صنعت قطعه سازی کشور شود

سیرجانی رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم در حاشیه افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو ۵ گفت: امروز ۵ طرح در استان افتتاح می شودکه در زمینه های قطعه سازی، آب، خوراک کشاورزی و تولیدات پتروشیمی هستند و این همزمانی را به فال نیک می گیریم.

وی ادامه داد: شرکت های فعال در استان قم از میان مجموعه های دانش بنیان انتخاب شده و از نیروهای تحصیلکرده بهره می برد.

سیرجانی افزود: قطعه سازی در استان قم حضور خوبی دارد اما می تواند بیش از این توسعه پیدا کرده و اشتغال مولد ایجاد نماید از این رواولویت ما در استان توسعه قطعه سازی دز شهرک های صنعتی استان به خصوص شهرک محمودیه است.

وی تاکید کرد: محمود آباد ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارد و بهترین فرصت برای سرمایه گذاری مجموعه های خودرویی و قطعه سازان است.



 

کد خبر 90258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha