هیبریدی ها و قطعه سازی باید سر فصل مذاکرات خودروسازان باشد

پرشین خودرو: در پنجمین همایش بین المللی خودرو دیگر نباید به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران بسنده کنیم و حالا دیگر وقت بهره برداری از مذاکرات گذشته برای ورود به دنیای جدید خودروسازی فرا رسیده است.

غلامرضا رزازی مدیرعامل ستاره ایران نماینده رسمی بنز در ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن اعلام این مطلب گفت: تمام همایش های خودرویی سال های گذشته با اهدافی مشخص مخصوص همان زمان برگزار شدند و ما در سال های ابتدایی تنها به دنبال جلب توجه برندهای خارجی و شرکت های صاحب صنعت با کیفیت خودرو بودیم که به نظرم در همه این اهداف توفیقاتی به دست آمد.
وی ادامه داد: برای سال پنجم شرایط کاملا فرق کرده است و باید در همایش امسال به دنبال بهره برداری مستقیم از همایش برای موضوعات اقتصادی و جلب مشارکت شرکت های بزرگ در توسعه تکنولوژی صنعت خودرو و قطعه در ایران باشیم.
رزازی تاکید کرد: ورود به موضوع مهم قطعه سازی در همایش پنجم بسیار مهم و ضروری بود زیرا اگر می خواهیم صنعت خودروی قوی داشته باشیم باید ابتدا در قطعه سازی قوی و توانمند شویم و سپس به خود صنعت خودرو بپردازیم.
وی با اشاره به بحث روز صنعت خودرو یعنی خودروهای برقی، هیبریدی و هوشمند گفت: این موضوع باید در دستور کار صنعت خودرو قرار گیرد. از دید بنده صنعت خودرو در شرایط تغییرات بزرگی قرار گرفته است وهیبریدی ها و برقی ها تنها بخشی از این تحولات هستند.
مدیرعامل ستاره ایران خاطرنشان کرد: مصرف پایین سوخت و کمک به رفع مشکل آلودگی هوا از جمله موضوعاتی است که بحث هیبریدی ها و برقی ها را برای کشور ما خاص می کند.
وی افزود: از این رو فکر می کنم در کنار نگاهی که باید به تحولات صنعت خودرو به خصوص در بخش هیبریدی ها داشته باشیم حتما لازم است که برای توسعه قطعه سازان نیز فکری کرد زیرا در حال حاضر تکنولوژی این صنعت در کشور قدیمی است و تا بخواهد به سطح اول جهان برسد، تکنولوژی به کار گرفته شده تغییرات بنیادینی کرده و باز صنعت قطعه است که ضرر می کند.
رزازی همایش خودرو را فرصت مناسبی برای شنیدن و تجربه کردن اتفاقت جدید صنعت خودرو دانست و افزود: امسال باید بتوانیم مشارکت های بهتری برای این صنعت مهم در کشور ایجاد کنیم و این مشارکت ها باید در تمام حوزه های صنعت خودرو به ویژه بخش قطعه و دریافت دانش طراحی و ساخت عملیاتی شود.

یادآور می شود که پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران 24 و 25 بهمن ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 90426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha