حضور قطعه سازان ایرانی در جرگه قطعه سازان جهانی با انعقاد 13 قرارداد

پرشین خودرو: معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: حدود ۱۵۰۰ قطعه ساز در حال فعالیت هستند که این نشان می دهد جامعه بزرگی در این حوزه فعالیت دارند، صنعت خودرو بدون قطعه سازی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، منصور معظمی با بیان این مطلب اظهار داشت: از سال ۱۳۵۷ تاکنون نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و هم اکنون ایران در جایگاه 15 در رنکینگ جهانی خودروسازان دنیا قرار داریم .اکنون ما جز خودروسازان بزرگ جهان هستیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در صنعت خودرو ۵۵۰ هزار ظرفیت خالی وجود دارد که باید برای این میزان برنامه ریزی نماییم.

وی افزود: صنعت خودروی کشور صنعتی مونتاژ کار بوده ولی اکنون به مرحله طراحی خودرو دست یافته ایم و مردم ما از خودروهای داخلی استفاده می کنند ولی این به معنای کسب رضایت صد درصدی مشتریان نیست .

معظمی اظهار داشت: اگرچه صنعتگران ما روزهای سختی را از نظر کسب و کار پیش رو دارند ولی ما موظف هستیم رضایت مردم را در بخش کیفیت تامین کنیم. ما به عنوان مجموعه صنعت خودرو از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به شدت تحت فشار هستیم زیرا نمایندگان ما در تماس مستقیم با مردم هستند و منعکس کننده نظرات مردم هستند و ما به عنوان صنعتگران صنعت خودرو باید رضایت مردم را کسب کنیم.

وی افزود: نقش سه درصدی ما در جی دی پی نشان می دهد صنعت خودرو صنعتی پیشتاز است.در حال تلاش هستیم تا صنعت قطعه سازی جان تازه ای بگیرد و اگر به صنعت قطعه سازی توجه نکنیم نتیجه آن واردات خواهد بود که خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

معظمی گفت: در حال حاضر ۱۳ قرارداد خارجی منعقد گردیده و و قطعه سازان توانسته اند خودشان را به جرگه قطعه سازان بین المللی وصل کنند و اتفاق دیگر انعقاد ۶ قراداد خودرویی در صنعت خودرو است و در این قزاردادها مکلف شده ایم تعدادی از قطعه سازان را ارتقا بخشیم تا تولیدات قابل رقابت در صحنه جهانی داتشه باشیم.

وی در پایان گفت : صنعت قطعه سازی راهی جر وصل شدن به صنعت جهانی و ادغام و توسعه آموزش ندارد.

کد خبر 90570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha