حمایت از قطعه سازی یعنی توسعه کیفی صنعت خودرو

پرشین خودرو: پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در حالی به کار خود پایان داد که اعلام برخی موضوعات از سوی سخنرانان، دغدغه های صنعت خودرو و قطعه سازی را به خوبی بیان کرد و البته در این میان انتظارات به حق دولت و کارشناسان از این دو صنعت نیز بازگو شد.

به گزارش پرشین خودرو، در این همایش انجمن های قطعه سازی، دولت و مجلس شورای اسلامی راهکارهایی در حوزه مشوق های بانکی، آزادسازی قیمت و همچنین حمایت های دولتی و حتی حمایت های صادراتی از صنعت قطعه سازی ارائه کردند.
پس از توافقات ایران و جهان در مورد مسائل فی مابین، 11 قرارداد به طور رسمی و قطعی در حوزه قطعه سازی منعقد شده که مسلما حاصل پذیرش برجام است.
در جریان برگزاری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران برنامه ای برای انعقاد قرارداد همکاری بین قطعه سازان داخلی با همتایان خارجی طراحی نشده بود اما در این میان برخی قطعه سازان به طور مستقل مراودات و جلساتی در حاشیه این همایش با شرکای خارجی برگزار کردند.
همچنین یکی از بزرگترین دستاوردهای همایش امسال کسب نتایج مثبت کمیته علمی همایش صنعت خودرو از برگزاری این دوره از همایش بود.
خوشبختانه همایش امسال با استقبال خوب فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مواجه شد به طوری که در این دوره آمار شرکت کنندگان در کمیته ها و پنل های تخصصی نسبت به سالهای قبل بسیار خوب و قابل توجه بود و مباحث تخصصی خوبی در ارتباط با صنعت خودرو و قطعه سازی صورت گرفت و نشان داد که تمایل زیادی به مباحث علمی در حوزه قطعه سازی کشور وجود دارد.
مبنای کمیته هایی علمی که در همایش امسال برگزار شد تمرکز بر روی زنجیره تامین رقابت پذیر و ارتباط آن با بخش های اقتصادی بود و در این راستا، مباحث تخصصی و کارشناسی خوبی برگزار شد.
یکی دیگر از دستاوردهای همایش پنجم، رشد 40 درصدی شرکت کنندگان خارجی بود. عمده میهمانان خارجی امسال از انجمن ها و شرکت های بزرگ قطعه سازی دنیا بودند و بازخوردها در این دو روز حاکی از رضایت بالای ایشان از همایش پنجم خودرو بود.
بالاخره در همایش امسال همگان به این مهم رسیدند که چنانچه صنعت قطعه سازی مورد حمایت واقع نشود عملا صنعت خودروسازی کشور هیچ توفیقی بدست نخواهد آورد.
همایش امسال به خوبی نشان داد بیشتر فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تمایل زیادی به مبانی علمی روز در این حوزه چه در مباحث اقتصادی و فنی و بازرگانی دارند.
به نظر می رسد در سالهای آتی باید این همایش در حوزه مباحث علمی قوی تر و فعال تر برگزار شود چرا که مخاطبان زیادی داشته و قطعا این مساله نشان می دهد که صنعت خودرو و قطعه سازی از لایه قبلی خود بیرون آمده و به تدریج به صورت علمی تری دیده می شود.
یادآور می شود که پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران 24 و 25 بهمن ماه امسال با حضور 1600 میهمان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین االمللی برج میلاد تهران برگزار شد.

 

گزارش از حسین مزاریان

کد خبر 90814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha