کد خبر 90902
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
ممنوعیت تردد کامیون های فرسوده تا پایان سال

پرشین خودرو: استاندار تهران گفت: با توجه به آلایندگی کامینون های فرسوده فاقد معاینه فنی ممنوعیت تردد این خودروها در سطح شهر تهران تا پایان سال تمدید می شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدحسین مقیمی امروز در دهمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه 30 درصد از ذرات معلق هوای استان تهران مربوط به کامیون های فرسوده است، افزود: در جلسه گذشته کارگروه آلودگی هوا مصوب شد؛ تردد کلیه کامیون های فرسوده فاقد معاینه فنی و آلاینده از 9.26 تا 10.26ممنوع شود. پس از اجرای این ممنوعیت گزارشات نشان می دهد طی بازه زمانی تعیین شده 15 درصد از آلودگی هوای تهران کاسته شده است.

مقیمی اظهار کرد: بر همین اساس کارگروه در این جلسه تصمیم به تمدید ممنوعیت تردد کامیون های فرسوده تا پایان سال گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سوخت خودروهای استان تهران از استاندارد یورو 4 برخودار است، اضافه کرد: با وجود اینکه سوخت مورد استفاده در خودروها استاندارد است اما به دلیل فرسودگی خودروها عملیات احتراق به طور کامل انجام نمی شود و آلاینده های خروجی زیاد است.

مقیمی با اشاره به مصوبه ابلاغ شده از سوی رییس جمهور در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده، بیان کرد: این مصوبه تکلیف سنگینی برای کمیسیون کاهش آلودگی هوای استان تهران دارد و همکاری همه دستگاه ها برای اجرای آن نیاز است.

وی ادامه داد: در همین راستا لازم است شهرداری تهران و سایر شهرستان های استان به اجرای طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده وارد شوند.

استاندار تهران نقش رسانه ها را در اجرای موثر مصوبه رییس جمهور پر رنگ دانست و گفت: در اطلاع رسانی جایگزینی خودروهای فرسوده، کامیون ها، موتورسیکلت ها، اتوبوس و کامیونت ها صدا و سیما و رسانه ها نقش مهمی دارند تا مردم برای استفاده از تسهیلات این طرح ترغیب شوند.

مقیمی در پایان یادآور شد: دولت منابع مالی خوبی برای جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته است و باید کمک کنیم این تصمیم به سرعت عملیاتی شود.

اجرایی شدن 85 درصد از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران

در ادامه این جلسه کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به دستور کار جلسه امروز این کارگروه ، اظهار کرد: اولین دستور کار در دهمین جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران بررسی مصوبات پنج ماهه گذشته این کارگروه است، همچنین وظایف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک بررسی می شود.

وی ادامه داد: در 9 جلسه گذشته این کارگروه مجموعا 76 مصوبه برای دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها داشته است که از مجموع این مصوبه ها دستگاه‌ها توانسته اند 85 درصد آن ها را اجرایی کنند و برخی دیگر از آنها نیز در حال اجرا هستند.

به گفته کلانتری؛ یکی از دلایل اینکه برخی مصوبات هنوز اجرایی نشده این است که برخی از تصمیم گیری‌ها طی هفته گذشته بود.

وی یکی از مهمترین نتیجه تشکیل کارگروه های آلودگی هوا استان تهران را افزایش استاندارد سوخت عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، استاندارد کل بنزین و گازوئیل توزیعی شهر تهران یورو۴ است و صرفا بخشی از بنزینی که در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود از استاندارد لازم برخوردار نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی روز درخت کاری، اظهار کرد: بر اساس مصوباتی که در راستای توسعه فضای سبز استان تعیین شد، اداره منابع طبیعی گزارش داد که ده هزار و 30 هکتار بوته کاری در جنوب استان تهران برای تثبیت ریزگردها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کهاب در مخازن نفت،‌ گفت: در یک مخزن طرح جمع‌آوری بخارات بنزین اجرا و قرار شد که در دو مخزن دیگر تهران نیز این کار توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از دیگر مصوبات جلسه امروز را تخصیص زمین و صدور موافقت نامه توسط دستگاه‌های اجرایی در راستای همکاری با متقاضیان و سرمایه گذاران انرژی‌های خورشیدی برشمرد.

کلانتری در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که کلیه پسماندسوزی‌های سطح استان تهران توسط فرمانداران مدیریت شود تا این عمل به صورت پراکنده در سطح استان انجام نشود.

کد خبر 90902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha