کد خبر 91086
۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
تولید اولین قایق رباتی خودران در کشور

پرشین خودرو: مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از تولید اولین قایق رباتی خودران کشور برای هیدروگرافی بنادر کوچک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، علی مرادی در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد:‌ این مرکز تلاش می‌کند رویکردهای نوین حوزه دریایی و بندری را به صورت تحقیقاتی وارد بنادر کشور کند.

وی تصریح کرد: بهینه‌سازی روند امور فعالیت‌های دریایی و بندری و مشخص شدن نیازهای کشور در این بخش‌ها از جمله اهداف این مرکز است.

وی با اشاره به این|‌که اشاعه فرهنگ دریایی یکی از فعالیت‌های مرکز است و در این راستا در کتب درسی از ابتدایی تا دبیرستان فعالیت‌های دریایی معرفی شده است، افزود: رویکرد ما در بخش تحقیقات بر 3 اصل شفافیت فعالیت‌ها، پاسگو بودن و رضایت متمرکز شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های ما ساماندهی بنادر کوچک کشور بوده است، اظهار کرد: مشکلی در این بنادر داشتیم که مشخص نبود چه کاربردی دارد، چگونه باید توسعه یابد و این‌که متولی این قبیل بنادر چه کسانی هستند.

مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات رهبردی سازمان بنادر بیان کرد: با همکاری مرکز برای اولین بار قایق رباتی خودران برای هیدروگرافی بنادر کوچک تولید و به بهره‌برداری رسیده است.

مرادی ورود به موضوعات حمل و نقل ریلی و لجستیک و ارتباط ریل با بنادر را از موضوعات در دستور کار مطالعه اعلام کرد و درباره بودجه سالانه این مرکز گفت: سال گذشته 25 میلیارد و امسال حدود 30 میلیارد تومان اعتبار مرکز بود.

کد خبر 91086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha