چین یکی از منظم ترین کشورها در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است

پرشین خودرو: چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا و با دارا بودن میلیون ها خودرو یکی از منظم ترین کشورها در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است در عین حال طولانی ترین ترافیک های جهان نیز در این کشور صورت می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، قوانین رانندگی نه تنها در داخل شهرها بلکه در جاده های بین شهری و خارج از شهرها نیز در این کشور به خوبی رعایت می شود.
هاینان یکی از استان های جنوبی و خوش آب و هوای چین در فصل زمستان است 'هایکو' مرکز این استان به همین دلیل یکی از مقاصد مهم گردشگری چینی ها در تعطیلات طلایی این کشور بود.
در فصل زمستان و در هنگام یخ زدگی جاده ها و یا مه آلود شدن گردنه ها، برای سفر به این شهرستان جنوبی چین، تردد در بخشی از مسیر امکانپذیر نیست و مسافران باید از طریق دریا و کشتی، بخشی از مسیر را ادامه دهند.
روز گذشته یکی از روزهایی بود که به دلیل مه زیاد مردم مجبور به عبور از دریا و انتقال خودروهای خود از طریق کشتی شدند به همین دلیل ترافیک طولانی و تا چند کیلومتری بندر 'شیویینگ' در این منطقه ایجاد شد. آنچنان که گزارش ها و تصاویر نشان می دهد در این ترافیک که بیش از نصف روز ادامه داشت دستکم 10 هزار خودرو گرفتار شدند.
اما نکته اصلی و بهانه نگارش این یاداشت اهمیت نظم و مقررات ترافیکی در چنین موقعیت هایی است، تصاویر نشان می دهد علیرغم این ترافیک زیاد و سنگین هیچگونه مشکلی برای مردم ایجاد نشده است.
مردم چین در این مواقع خود بدون نیاز به حضور نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی اقدام به حفظ نظم و قانون می کنند و هرگز باعث بی نظمی و تردد غیرقانونی و یا سایر حرکت هایی که باعث ایجاد ترافیک شود نمی شوند.
البته باید گفت در کنار رفتارهای درست و صحیح ترافیکی مردم، قوانین سختی نیز در این حوزه وضع شده است قوانینی که هم شامل جریمه های سنگین نقدی و غیر نقدی متخلفین می شود.
برای مثال مسئولان محلی یکی از شهرهای چین برای متخلفان رانندگی که از چراغ قرمز عبور می کنند یک جریمه منحصر بفرد در نظر گرفته اند و رانندگانی که با نقض قوانین راهنمایی و رانندگی از چراغ قرمز عبور ‌کنند باید جمله 'من دیگر قانون را زیر پا نمی‌گذارم' را 100 بار با صدای بلند تکرار کنند موضوعی که باعث تقویت فرهنگ ترافیک در این کشور شده است.

کد خبر 91089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha