کد خبر 91231
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
قیمت نفت از مرز ۶۷ دلار گذشت

پرشین خودرو: قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۹۲ سنت، معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۳۱ سنت رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۹۲ سنت، معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۳۱ سنت رسید.

تعطیلی میدان نفتی الفیل در لیبی و اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر اینکه توافق کاهش تولید با هدف کاهش میزان ذخایر نفتی در حال جواب دادن است موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه افزایش یابد.

میدان نفتی الفیل لیبی روزانه 70 هزار بشکه نفت تولید می کند. با وجود ناآرامی ها در لیبی، میزان تولید نفت این عضو اوپک به حدود یک میلیون بشکه در روز می رسد.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه آگین کپیتال در نیویورک گفت: «ما شاهد یک افت تولید دیگر این بار در لیبی هستیم... بازار نفت در طی چند ماه گذشته چند نوبت از این افت تولید ها منتفع شده است، چه در خط لوله کی استون در کانادا، چه در خط لوله فورتیز دریای شمال و چه در لیبی.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 92 سنت، معادل 1.4 درصد افزایش به 67 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز در بالاترین رقم به 67 دلار و 37 سنت رسید که بالاترین رقم از 7 فوریه تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 78 سنت افزایش به 63 دلار و 55 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی برای دومین هفته متوالی افزایش داشت. نفت برنت رشد هفتگی حدودا 3.7 درصدی را پشت سر گذاشت که بیشترین رشد هفتگی از پایان ماه اکتبر تاکنون بود. نفت خام آمریکا هم شاهد رشد هفتگی حدودا 3 درصدی بود.

دیگر عامل تقویت قیمت ها، اظهارات وزیر انرژی عربستان بود که گفته، انتظار دارد روند کاهش ذخایر جهانی نفت ادامه داشته باشد.

آمارهای جدید منتشر شده از اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 1.6 میلیون بشکه کاهش یافته است.

کد خبر 91231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha