کد خبر 93549
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
حرکت مارپیچ گروه خودرویی در تالار شیشه ای

در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا مثبت معامله شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمیزان،  معامله ۷ گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان نسبتا مثبت تمامی گروه‌ها در معاملات است.

*سایپا (خساپا)


سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۳۶۲ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۵۸ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۳ میلیون و ۱۱۴ سهم با اُفت به ۳۸ میلیون ۷۷۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۸۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۸۵ درصدی رسید.


*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵۵۵ سهم در ابتدای هفته به ۵۸۸ سهم افزایش یافت و حجم از ۵ میلیون و ۷۲۲ سهم با کاهش به ۵ میلیون و ۱۷۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۶۱ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۳.۹۵ درصدی رسید.
 

 


*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۴۸۷ سهم در ابتدای هفته به ۶۸۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۲۳ میلیون و ۱۹۱ سهم با کاهش به ۱۹ میلیون و ۶۰۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۳.۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۸۶ درصدی رسید.
 


*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۵۹۴ سهم در ابتدای هفته به ۶۷۰ سهم افزایش یافت و حجم از ۱۰ میلیون و ۴۷۵ سهم با رشد به ۲۴ میلیون و ۸۴۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۳.۷۳ درصدی که این روند در انتهای هفته متوقف و به رشد ۴.۹۹ درصدی رسید.
 

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۸۷ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۵۳۰ سهم افزایش یافت و حجم از ۱۵ میلیون و ۱۹ هزار با رشد به ۳۱ میلیون و ۸۲۳ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۷۲ درصدی دست یافت.
 


*گروه بهمن (بهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۳۸ سهم در ابتدای هفته تغییر نکرد و حجم از ۳ میلیون و ۶۶۸ با رشد به ۱۱ میلیون و ۴۷۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۶۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۱ درصدی رسید.
 


*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۸۱۶ هزار سهم در ابتدای هفته به ۴۷۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۳ میلیون و ۱۱۵ با کاهش به ۹ میلیون و ۷۵۳ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۴.۳۷ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۸۹ درصدی رسید.

 


در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه خودوریی در هفته گذشته همانند سایر گروه ها تحت تاثیر تحولات اقتصادی مبنی بر اوج گیری و ثبات نرخ ارز قرار گرفت و با توجه به تاثیر مستقیم این موضوع بر واردات مواد اولیه و قیمت قطعات این گروه هفته سوم اسفند ماه را منفی آغاز در اواسط هفته وارد مدار مثبت شد و در انتها نیز مجددا سیر نزولی را به خود گرفت.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشخص نبودن میزان تاثیر ثبات نرخ ارز بر قیمت مواد اولیه و قطعات و درنتیجه محصولات این گروه نمادهای مربوط به آن ها نیز با نوسان قیمت و بعضا با اُفت ارزش روبرو هستند.

 حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سایپا دیزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا مثبت معامله شدند.

کد خبر 93549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha