دومین خودرو ایكاپ با داخلی سازی 50 درصدی در سال 97 عرضه می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایكاپ از آغاز تولید آزمایشی محصول مشترك پژو301خبر داد و گفت: پس از تایید توسط معتبرترین مراكز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، تولیدانبوه و عرضه این محصول با بیش از 50 درصد ساخت داخل امسال آغاز می شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا معتمد درباره بومی سازی و افزایش عمق ساخت داخل محصولات مشترك با پژو گفت: بومی سازی تولید، شرط اصلی ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران است كه محصولات مشترك با پژو نیز طبق این قاعده تا پایان سال اول تولید به سطح داخلی سازی 40درصد می رسد.

وی تاكید كرد:‌ بیش از 150 مجموعه ای كه در تولیدات ایكاپ استفاده می شود داخلی سازی شده است. تولید 2008را با 21درصد ساخت داخل آغاز كرده ایم كه در پایان سال اول به 40درصد خواهد رسید.

معتمد افزود: محصول 301 نیز در بخش بدنه تا 95درصد و در موتور و قوای محركه بیش از 85درصد داخلی سازی شده كه در مجموع این خودرو با بیش از 50درصد داخلی سازی تولید و عرضه خواهد شد.

وی با بیان این كه ایكاپ سریع ترین رشد را در فرآیند افزایش توان قطعه سازان داشته خاطرنشان كرد: ما به توان قطعه سازان داخلی اعتماد داشته ایم و با ایجاد مسیر مناسب، زمینه رشد آن ها را فراهم كرده ایم.

 



وی افزود: 10درصد از 150مجموعه ای كه قرارداد تولید آن با قطعه سازان داخلی منعقد كرده ایم از طریق جوینت ونچر سرمایه گذاری قطعه سازان اروپایی در ایران انجام و 20درصد نیز از طریق اعطای لیسانس تولید به قطعه سازان ایرانی از سوی قطعه سازان اروپایی تولید خواهد شد. 70درصد كه شامل بخش اصلی مجموعه ها است، از طریق دانش فنی موجود در قطعه سازان ایرانی مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر عامل ایکاپ تصریح كرد: تولید دو محصول به روز و جدید اروپایی در ایران بیانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ایرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها است.

معتمد با بیان این كه توانمندی قطعه سازان ایرانی مورد تحسین و توجه مدیران تامین پژو قرار گرفته، گفت: قطعه سازان ایكاپ به دلیل كیفیت عالی و قیمت رقابتی محصولات برای تامین سایت الجزایر پژو دعوت شده اند كه به صورت ارسال قطعه از ایران و یا راه اندازی خط تولید در كشور الجزایر مشاركت خواهند كرد.

کد خبر 93782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha