رکود بازار، دست قاچاقچیان و متقلبان بازار تایر و روغن را بست

پرشین خودرو: نوسانات ارزی قیمت تایرهای وارداتی را 20 درصد افزایش داد و رکود موجود در بازار، دست قاچاقچیان و متقلبان بازار تایر و روغن را بست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی بازار خودروهای داخلی متاثر از نوسانات ارزی و رکود اقتصادی روزهای سرد و سنگینی را می گذراند که این جریان بازار سایر کالای مرتبط با این صنعت را کم و بیش متاثر کرده است.
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تایر، فیلتر و روغن، با وجود رکود حاکم بر بازار، قیمت ها متاثر از اوضاع اقتصادی و افزایش نرخ ارز، افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ابتدای امسال قیمت تایرهای خارجی حدود 20 درصدی رشد یافته است.


داوود سعادتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تایر، فیلتر و روغن در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حالی بازار تایر و روغن در رکود شدید به سر می برد که افزایش نرخ ارز تبعات قیمتی را در بازار تایر و روغن داخلی نیز به دنبال داشته است به طوری که با وجود عدم افزایش قیمت تایر و روغن از سوی کارخانجات تولیدی، طی هفته های اخیر قیمت تایر های داخلی 5 درصد در بازار افزایش داشته است.


وی پیش بینی کرد: بازار لاستیک و روغن متاثر از ادامه وضعیت کنونی دلار و افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی طی ماه های آتی با تغییرات و افزایش بیشتر قیمتی مواجه شود.


سعادتی معتقد است که شرایط کنونی بازار عمده فعالان بازار و فروشندگان در این صنف را با مشکلات جدی مالی مواجه کرده است و بیم آن می رود با عدم موفقیت دولت در تثبیت نرخ ارز و تحولات بیشتر ارزی، بازار لاستیک و روغن با مشکلات و تبعات سنگین تری همراه شود.


رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تایر، فیلتر و روغن همچنین با توجه به چالش عرضه تایرها و روغن های تقلبی و قاچاق در یکی دو سال اخیر، تصریح کرد: با وجود اینکه تا آخرین ماههای سال گذشته همچنان بخشی از بازار را تایرها و روغن های تقلبی و قاچاق تصاحب کرده بود اما از ابتدای امسال و پس از رکود شدید بازار و نوسانات ارزی، دیگر بازاری برای متقلبان و عرضه لاستیک و روغن های قاچاق وجود ندارد.


سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود با مدیریت بهتر بازار از سوی دولت و تلاش برای تک نرخی کردن ارز، بازار بیشتر کالاهای داخلی و همچنین تایر و روغن با شرایط بهتری در سال جدید همراه شود.

کد خبر 94098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha