عملیات احداث هفت هزار و 800 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احداث هفت هزار و 800 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست، اظهار کرد: بهره برداری از 980 کیلومتر بزرگراه از برنامه های این شرکت در سال 97 است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی اظهار کرد: 18 هزار میلیارد ریال برای تکمیل بخشی از این بزرگراه ها در سال جاری تخصیص یافته که پیش بینی می شود 980 کیلومتر از این جاده های ارتباطی به بزرگراه تبدیل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اعتبار تخصیص یافته حدود 28 درصد کاهش را نشان می دهد که امیدواریم از طریق سایر منابع همچون اسناد خزانه اسلامی و تخصیص قیر یارانه ایی اجرای این پروژه ها را شتاب ببخشیم.

خادمی تاکید کرد: سالانه بطور متوسط بیش از یک هزار تا یک هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می رسد.

** طول آزادراه های کشور 237 کیلومتر اضافه می شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین از در دست احداث بودن یک هزار و 170 کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و اضافه کرد: این مقدار معادل 50 درصد آزادراه های موجود است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن عملیات اجرایی آزادراه های کشور افزود: امیدواریم امسال بتوانیم 237 کیلومتر از این آزادراه ها را بهره برداری کنیم.

خادمی گفت: بیشترین حجم این آزادراه ها در استان های لرستان، مرکزی، اصفهان - شیراز، تبریز - ارومیه، تبریز - مرند، کنار گذر جنوبی تهران، آزادراه شمال، حرم تا حرم، آزادراه قم و گرمسار - سمنان هستند.

** سه هزار و 410 کیلومتر راه آهن در مراحل اجرایی قرار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای سال جاری 309 کیلومتر برنامه ریل گذاری خطوط راه آهن را در دستور کار داریم ولی با تلاش های صورت گرفته حدود 600 کیلومتر از شبکه راه آهن را افتتاح خواهیم کرد چراکه بخش هایی از این ریل گذاری ها سال های گذشته انجام شده است.

خادمی با اشاره به 500 کیلومتر ریل گذاری جدید در سال گذشته گفت: این مقدار 2 برابر بیشترین سالی بوده که ریل گذاری در کشور انجام شده است.

** امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی وصل می شوند

وی افزود: امسال سه مرکز استان شامل گیلان، آذربایجان غربی و شرقی با توجه به تعهد سال گذشته از یک مسیر جدید به شبکه ریلی اتصال پیدا می کنند.

** قیر یارانه ای بر اساس اولویت پروژه ها تخصیص می یابد

خادمی در خصوص تخصیص قیر یارانه ای به پروژه ها و توقف آن در پایان سال گذشته گفت: این مسیر از ابتدای سال جاری دوباره بازگشایی شده است و سال گذشته نیز قیر مناسبی بصورت یارانه ای برای پروژه های مختلف روستایی، بزرگراه ها و آزادراه ها تامین شد و امسال بر اساس اولویت پروژه های آماده آسفالت قیر واگذار می شود.

** حوزه راهسازی کشور از واردات خدمات فنی و مهندسی بی نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص توجه به شعار سال در حوزه کاری خود گفت: با ارتقا سطح مهندسی کشور و بویژه در بحث توسعه و احداث راه ها و راه آهن تمامی عملیات راهسازی، احداث مسیرهای ریلی و آزادراه ها از حوزه طراحی تا اجرا توسط متخصصان ، پیمانکاران و مجریان داخلی انجام می شود.

خادمی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی انجام شده همه امکانات و منابع مورد نیاز احداث مسیرهای ریلی و پل ها از منابع داخلی تامین و به این ترتیب در بخش توسعه شبکه راه ها و خطوط ریلی از ظرفیت بومی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

وی گفت: با توجه به شعار سال استفاده از تجهیزات و کالاهای کارخانجات داخل در اولویت قرار دارد تا از این طریق بتوانیم زمینه اشتغال تعداد بیشتری از جوانان را فراهم آوریم.

کد خبر 94223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha