كارخانه تولید قالب های ریخته گری تحت فشار راه‌اندازی می شود

پرشین خودرو: در راستای حمایت از محصول ایرانی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، واحد تولید قالب های دایكاست وریژه(قالب های ریخته گری تحت فشار و ثقلی) در شركت آهنگری تراكتورسازی ایران روز سه شنبه با حضورمسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.

به گزارش پرشین خودرو، با راه اندازی این واحد تولیدی که با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده ، كشور از واردات قالب های دایكاست وریژه بی نیاز و سالانه از خروج 30 تا 35 میلیون یورو از كشور جلوگیری می شود. برای راه اندازی این واحد مدرن 700 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه با بهره برداری از آن 80 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به كار خواهند شد.

راه اندازی نخستین واحد طراحی و ساخت قالب های دایكاست وریژه كشور با توجه به نیاز روزافزون صنعت خودروسازی و با هدف قطع وابستگی به منابع خارجی، از سال 94 در دستور كار شركت آهنگری تراكتورسازی ایران قرار گرفت. پس از مشاركت با دو شركت معتبر آلمانی و ایتالیایی، كارگاه طراحی و تولید قالب های دایكاست در سوله ای به مساحت 1800 متر مربع و نصب 27 دستگاه فرزسی ان سی سرعت بالا، آماده بهره برداری است.

این واحد تولیدی قادر خواهد بود با جدیدترین تكنولوژی روز اروپا، پكیج كامل سرسیلندر بلوك سیلندر، پوسته كلاچ و كپه یاتاقان را مطابق با استانداردهای روز تولید و در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد.

با توجه به این كه قالب های دایكاست برای نخستین بار در كشور در شركت آهنگری تبریز تولید می شود، با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر خودكفایی كامل در ساخت انواع قالب ها، اقدامات برای انتقال دانش و تكنولوژی از كشور ایتالیا انجام شده و انتظار می رود در آینده ای نزدیك زمینه خودكفایی در طراحی انواع قالب ها نیز در این شركت فراهم شود.

گفتنی است،‌ دایكاست وریژه روش تولید تحت فشار قطعات آلومینیومی است و برخی از قطعات خودرو از جمله سرسیلندر، پوسته كلاچ، بلوك سیلندر، پوسته گیربكس، قالپاق، سوپاپ و تكنولوژی جدید درب های خودرو با این روش تولید می شود. این روش از نظر فنی و اقتصادی مزایای قابل توجهی دارد و علاوه بر بهره وری بالا، تولید محصول را در كوتاه ترین زمان امكانپذیر می كند.

کد خبر 94233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha