کد خبر 94301
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
رشد قیمت سهام شرکت های خودرویی

پرشین خودرو: شاخص بورس امروز (سه شنبه) تحت تاثیر رشد قیمت نفت و افزایش جذابیت سهام شرکت های خودرویی برای نوسان گیران، 276 پله بالا رفت و در جایگاه 94 هزار و 576 واحدی ایستاد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، روند نزولی شاخص بورس، امروز متوقف شد و شاخص کل اندکی جان گرفت و توانست جایگاه خود را میانه کانال 94 هزار واحدی تقویت کند.
نگاهی به تابلو معاملات بورس نشان می دهد که پالایشگاه ها و گروه خودرو صدر نشین نقش اصلی را در رشد شاخص داشته اند.
از یک سو، قیمت نفت در بازارهای جهانی تقویت شد و به حدود بشکه ای 74 دلار رسید. این موضوع باعث افزایش جذابیت قیمت سهام پالایشگاه ها شده است.
از سوی دیگر، سهام شرکت های گروه خودرو نیز به دلیل کاهش قابل توجه قیمت سهام این گروه و رسیدن به قیمت های جذاب برای نوسان گیران، نیز با استقبال خریداران روبرو شده است.
بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فخوز (فولاد خوزستان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شتران (پالایش نفت تهران)، بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
در مقابل فملی فملی (ملی صنایع مس) بیشترین فشار منفی را وارد کرد.

** رشد دسته جمعی شاخص های اصلی
در معاملات امروز 576 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 375 میلیارد ریال در 41 هزار و 96 نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی صعودی داشتند.
شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 87 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 74 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است 55 و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 370 واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 252 واحد و شاخص بازار دوم بورس 297 واحد رشد کرد.

** پالایشگاه ها و گروه خودرو صدر نشین گروه های بورسی
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 122 میلیون سهم به ارزش 138 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فرآورده های نفتی به ارزش 133 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 98 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 59 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه بانک ها نیز با معاملاتی به ارزش 52 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

کد خبر 94301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha