نسخه پلاگین هیبرید شاسی بلند لامبورگینی اوروس می آید +جزئیات

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی لامبورگینی کمتر از 18 ماه دیگر، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای شاسی بلند لامبورگینی اوروس ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همانطور که می‌دانید، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای افزایش بهره وری محصولات خود و همچنین کاهش مصرف سوخت آنان، از سیستم‌های محرک ترکیبی استفاده می‌کنند.

این موضوع تا جایی پیش رفته است که بسیاری از شرکت ها برای محصولات شاسی بلند خود هم از این سیستم استفاده می‌‌کنند، همچون کمپانی خودروسازی بنتلی که در ماه‌های گذشته از نسخه پلاگین هیبریدی بنتلی بنتایگا رونمایی کرد تا موقعیت این خودرو در بازار بهبود پیدا کند، اما علاوه بر بنتلی، کمپانی خودروسازی لامبورگینی هم به فکر افزایش سهم خود از بازار خودروهای شاسی بلند است و در همین رابطه مدیر فنی لامبورگینی اعلام کرده است که تا کمتر از 18 ماه دیگر، یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی برای "اوروس" ارائه می‌کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از این سیستم محرک ارائه نشده است، اما شایعاتی وجود دارد که شرکت خودروسازی لامبورگینی علاوه بر یک موتور الکتریکی قدرتمند، از همان موتور 4 لیتری 8 سیلندر استاندارد استفاده می‌کند که خروجی قدرت آن افزایش پیدا کرده و حالا در حالت ترکیبی به چیزی حدود 680 اسب بخار خواهد رسید که برای تایید این موضوع باید تا معرفی رسمی این نسخه از سوی لامبورگینی منتظر باشیم.

در ادامه جهت یادآوری بد نیست بدانید که با تایید لامبورگینی، نسخه استاندارد این خودروی شاسی بلند برای اولین بار از یک پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری توربودقلو استفاده کرده است که توانایی‌های آن در حداکثر عملکرد خود به عدد 641 اسب بخار رسیده و همچنین می‌تواند 850 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که با هدایت این نیرو از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با کنترل کننده‌های الکترو- هیدرولیکی به سمت چرخ‌های محرک لامبورگینی اوروس، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 12.8 ثانیه و همچنین می‌توان به سقف سرعت 305 کیلومتر بر ساعت دسترسی پیدا کرد.

نکته جالب در رابطه با این خودروی شاسی بلند، طراحی و ساخت یک سیستم انتقال قدرت تطبیق پذیر خواهد بود که طبق ادعای شرکت سازنده، هنگام رانندگی معمولی چیزی حدود 70 درصد از گشتاور اتومبیل به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اما اگر نیاز به یک عملکرد سریع و قدرتمند داشته باشید، اولویت‌های سیستم انتقال قدرت تغییر کرده و چیزی حدود 87 درصد از گشتاور اتومبیل به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود تا عملکردی سریع‌تر و پویاتر داشته باشد. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی لامبورگینی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب "آونتادور S" را قرض گرفته و بر روی این شاسی بلند جدید هم مورد استفاده قرار داده است تا مانورپذیری بهتری داشته باشد.

 


 

کد خبر 94760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha