لزوم دمیدن روح تازه بر کالبد قطعه سازی کشور

پرشین خودرو: قطعه سازان داخلی باید به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین حرکت کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.

به گزاش خبرنگار پرشین خودرو، در سال‌های اخیر حمایت از تولید داخلی و توجه به بومی‌سازی صنایع همواره مورد تاکید دولت بوده و معمولا راهکارهایی نیز توسط مسئولان ارائه شده تا برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده مورد استفاده قرار گیرد.
در میان این صنایع، صنعت خودرو و قطعه‌سازی نیز از جمله صنایعی است که به جهت نقش مهمی که در اقتصاد کشور دارد روند بومی‌سازی و تولید داخلی قطعات خودرو بیش از پیش در این بخش احساس شده است.


از آنجا که قطعه سازی بیشترین نقش را در صنعت خودروسازی ایفا می کند امروز هر گونه تقویت توان مالی و تزریق نقدینگی به صنعت قطعه سازی کشور می تواند روح تازه ای به کالبد قطعه سازی کشور دمیده و موجب به روزسانی تجهیزات تولید و گسترش همکاری با شرکتهای خارجی شود.


با توجه به اهمیت این موضوع، سعید صبوری عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، اظهار داشت: چنانچه صنعت قطعه سازی در کشور متناسب با تکنولوژی های روز دنیا ارتقاء یابد، قطعا منجر به تولید باکیفیت قطعات خودرو و در نهایت خودروی با کیفیت داخلی خواهد شد.


وی گفت: عدم ارتباطات مناسب بین المللی و همچنین موانع موجود در همکاری های بانکی عملا مانع دریافت تکنولوژی روز دنیا در حوزه قطعه سازی شده است در حالی که قطعه سازان داخلی باید به سمت بهره گیری از تکنولوژی های نوین حرکت کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی در کشور افزایش یابد.


به گفته صبوری، صنعت خودرو و قطعه سازی در این سالها به دلیل مشکلاتی چون وجود تحریم ها و از سویی عدم امکان دریافت تکنولوژی روز دنیا عمدتا در حوزه بهره وری با مشکلات زیادی مواجه بوده است و همچنان با وجود پذیرش برجام، بخش زیادی از صنایع تولیدی کشور از مسیر پیشرفتی که در دنیا وجود دارد محروم است و همین مساله موجب عقب گرد بخش هایی از واحدهای تولیدی در حوزه خودروسازی و قطعه سازی شده است.


این عضو انجمن صنایع همگن قعه سازی با اشاره به مشکل نقدینگی و عدم سرمایه گذاری لازم در جریان روزآمدی و خرید تکنولوژی در صنعت قطعه سازی، تصریح کرد: صنعت قطعه سازی با وجود این میزان سرمایه گذاری نمی تواند تکنولوژی و دانش فنی به روز را خریداری کند هر چند بخشی از مشکل نقدینگی در این صنعت به جریان پرداخت مطالبات این صنعت از سوی خودروسازان باز می گردد که خوشبختانه با تغییر مدیریت در برخی از بخش های خودروسازی و نگرش مدیران جدید، روند پرداخت مطالبات قطعه سازان از نیمه دوم سال گذشته تا حدود زیادی بهبود یافت هر چند همچنان پرداخت ها به روز نشده اما امید می رود در سال جدید این روند بهتر شود.


این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد: امروز صنعت قطعه سازی ایران نیازمند نوسازی و بازسازی است تا امکان بهره وری در این صنعت فراهم شود.


صبوری در پایان اظهار امیدواری کرد در سالی که پیش رو است دولت مساعدت و حمایت های بیشتری از صنعت قطعه سازی کند چرا که صنعت قطعه سازی در وضعیت کنونی برای ارتقاء تولید، نیازمند سرمایه ای در حدود سه میلیارد یورو و همچنین 10 هزار میلیارد تومان است از این رو انتظار می رود وزارت صنعت و معدن تسهیلات ارزی و ریالی لازم را برای این بخش از صنعت فراهم کند تا واحدهای قطعه سازی در مسیر دریافت تکنولوژی روز دنیا قرار گرفته و با نوسازی ماشین آلات و ورود تجهیزات به روز، شاهد تولید قطعات با کیفیت، قابل رقابت و دستیابی به بهره وری در این صنعت باشیم.

کد خبر 94896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha