کد خبر 95262
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
سقوط ارزش سهام ایرباس و پژو در بورس فرانسه

پرشین خودرو: در پی اظهارات شب گذشته ترامپ مبنی بر خروج از برجام ارزش سهام شرکت‌های طرف قرارداد با ایران به شدت افت کردند. در این میان فرانسه شرکت‌های ایرباس، پژو و رنو با کاهش شدید ارزش سهام مواجه شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، در پی اظهارات شب گذشته ترامپ مبنی بر خروج از برجام ارزش سهام شرکت‌های طرف قرارداد با ایران به شدت افت کردند. در این میان فرانسه شرکت‌های ایرباس، پژو و رنو با کاهش شدید ارزش سهام مواجه شدند.

 پس از اظهارات شب گذشته ترامپ مبنی بر خروج از برجام ارزش سهام شرکت‌های پژو و همچنین شرکت هواپیمایی ایرباس به شدت کاهش یافت. این شرکت‌های خودرویی و هواپیمایی با ایران قرارداد دارند.

براساس گزارش رویترز، سهام پژو 1.5 درصد افت کرد و همچنین ارزش سهام شرکت خودروسازی رنو که رقیب پژو است و با ایران قرارداد دارد 0.3 درصد کاهش یافته است.

همچنین ارزش سهام ایرباس نیز 1.1 درصد کاهش یافته اما در این میان ارزش سهام شرکت توتال که قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را با ایران منعقد کرده است 0.7 درصد بالا رفت.

پیش از این رئیس شرکت توتال اعلام کرده بود برای گرفتن معافیت تحریمی از آمریکا است تا پروژه فاز 11 پارس جنوبی را پیش ببرند.

کد خبر 95262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha