لزوم استفاده از ایده‌ی جوانان برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: جوانان کشور به‌دنبال طرح‌هایی هستند که ضمن درآمدزایی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک می‌کند.

به گزارش پرشین خودروبه نقل ازباشگاه،  اولین مسابقه ملی ایده‌های نوآورانه حمل‌ونقلی با مشارکت پلیس راهور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مسابقه 150 نفر از ایده‌پردازان در قالب تیم‌های دانشجویی خلاق و ایده‌پرداز به مدت سه روز به رقابت پرداختند.

در اختتامیه این مراسم که با حضور مسئولین مختلف از جمله مدیرعامل شرکت رجا، رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از استادان و دانشجویان برگزار ‌شد، سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تعداد سفرهای روزانه در تهران بالغ بر 20 میلیون سفر می‌شود. در چنین وضعیتی جوانان کشور به‌دنبال طرح‌هایی هستند که ضمن درآمدزایی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک می‌کند.

وی در همین راستا اضافه کرد: تقویت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در حوزه ریلی و کاهش خودروهای تک‌سرنشین کمک بزرگی به کاهش معضلات ترافیکی می‌کند. دو مشکل اصلی تهران ترافیک و بحث زیست‌محیطی است که هر دو منجر به کاهش سلامتی شهروندان می‌شود.

مهماندار همچنین افزود: از فرصت‌های ایجاد شده در اینگونه مسابقات می‌توان در دو جهت استفاده کرد؛ یکی نیازهای خدماتی مردم به‌خصوص در بحث جابجایی و دیگری مدیریت شهری برای کاهش تعداد خودروها در ترافیک سطح شهر.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر ایجاد فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی برای جوانان، منجر به ایجاد فرصت‌های زیادی برای مدیریت شهری و کاهش معضلات ترافیک و آلودگی می‌شود. پلیس راهور تهران بزرگ از برگزاری چنین مسابقاتی و همچنین از ایده‌های جوانان در زمینه حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک حمایت می‌کند.

 

ترافیک

کد خبر 95530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha