کد خبر 95569
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
تهران تنها شهر موتورسواران نیست

پرشین خودرو: عضو شورای شهر تهران، گفت: باید به همگان نشان دهیم که تهران تنها شهر مسافر کشی و موتور سواری نیست و فرهنگ های زیبا و مختلفی در دل خود دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمهر، شهر بانو امانی در اولین همایش میراث فرهنگی، گردشگری و توسعه پایدار، افزود: امروزه مردم حساس شدن که گردشگر چه تاثیری در زندگی می تواند داشته باشد. ما از نظر میراثی در جهان رتبه دهم داریم ولی در زمینه گردشگری رتبه ۹۵ را داریم و این جای سئوال دارد.

وی گفت: مسئولین آیا حاضرند بپذیردند که سهم مردم از صنعت گردش گری مخصوصا در زمان تحریم را برگردانند. ما نفت را در دولت نهم و دهم فروختیم ولی نتوانستیم ارز وارد کشور کنیم.

امانی افزود: در حالی که ما در بخش صنایع دستی در بسیاری موارد در تبه یک جهانی بودیم اما نتوانستیم از این محل درآمد کسب کنیم، اما کشور هند از یک رشته صنایع دستی ۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

امانی ادامه داد: زبان گردشگران می تواند زبان انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ صلح طلب ما ایرانی ها باشد.

موتورسواران



وی اظهار داشت: امروز روستا گردی به عنوان یکی از شاخه های گردشگری مطرح است که در جهان خیلی مهم شده، نسل جوان خیلی دوست دارند و می خواهند مزه خوراک بومی را بچشند. خب وقتی ۷۵ درصد جمعیت کشور ساکن شهر ها هستند پس می طلبد در زمینه گردشگری روستایی سرمایه گذاری کنیم.

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورا، افزود: یکی از مواردی که اینجا باید مطرح شود موضوع فرهنگ رنگین کمان قومی در تهران است که نخواستند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: برگزاری هفته های فرهنگی می تواند در این راستا مثمر ثمر باشد. ما باید به همگان نشان دهیم که تهران تنها شهر مسافر کشی و موتور سواری نیست و فرهنگ های زیبا و مختلفی در دل خود دارد.

امانی خاطر نشان ساخت: برگزاری هفته های فرهنگی و معرفی فرهنگ زیبای اقواممان را به عنوان می توانیم به عنوان گامی در جهت پیوستگی فرهنگی انجام داده و در آخر مشارکت مردم در ارایه فرهنگ مان به دنیا به همراه داشته باشد.

کد خبر 95569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha