کد خبر 95962
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
تحویل موفق بار توسط هلیکوپتر خودران

پرشین خودرو: یک هلیکوپتر خودران باری برای اولین بار موفق شد محموله هایی به وزن ۲۳۶ کیلوگرم متشکل از آب، گازوئیل، ابزار ارتباطی و دیگر مایحتاج مورد نیاز ارتش را با موفقیت منتقل کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از نیواطلس، این هلیکوپتر که AACUS نام دارد، توسط شرکت Aurora تولید شده و پرواز موفق آن نقطه عطفی در تامین نیازهای لجستیکی ارتش ایالات متحده خواهد بود.

هفته گذشته این هلیکوپتر خودران یک پرواز آزمایشی را با موفقیت در مرکز تفنگداران دریایی ارتش امریکا در Twentynine Palms کالیفرنیا انجام داد و تمامی مراحل مربوط به بلند شدن، حرکت و فرود آمدن آن به طور خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی صورت گرفت.

خودران


تولید این هلیکوپتر بخشی از یک طرح ۹۸ میلیون دلاری است که بودجه آن توسط اداره تحقیقات نیروی دریایی ارتش امریکا تامین شده است. انتظار می رود هلیکوپترهای خودران برای انتقال نیازهای لجستیکی نیروهای مسلح در نقاطی به کار بروند که ممکن است خطراتی جان نیروهای انسانی را تهدید کند.

فراخوان این هلیکوپتر با استفاده از یک ابزار خاص الکترونیک کوچک و قابل حمل و توسط یک سرباز ساده ممکن است. برای این کار نیازی به آموزش های پیچیده هم وجود ندارد و خود هلیکوپتر با استفاده از حسگرها و دوربین های متعدد از برخورد با موانع جلوگیری می کند.

هلیکوپتر یادشده می تواند با بررسی نقطه تعیین شده برای فرود خطرات احتمالی آن را شناسایی کند و در صورتی که نقطه یادشده را مناسب تشخیص ندهد، نقطه جایگزین دیگری را انتخاب کند.

کد خبر 95962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha