کد خبر 95985
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
سهم‌های خودرویی کاهش داشتند

پرشین خودرو: بورس تهران امروز افت قیمت‌ها در گروه خودرو و فراورده‌های نفتی را تجربه کرد، اما قیمت سهم های قندی با رشد همراه بودند. این موضوع در حالی رخ داد که شاخص هم‌وزن در جهت خلاف شاخص کل حرکت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، امروز در حالی شاخص کل بازده نقدی و قیمتی شاهد رشد بود که شاخص کل هم وزن با افت مواجه شد می دانیم که در محاسبه شاخص هم‌وزن، بزرگی و کوچکی شرکت‌ها دخالت داده نمی‌شوند و همه شرکت‌ها به یک میزان در شاخص اثر می‌گذارند.

کاهش شاخص هم وزن در حالی که شاخص کل رشد داشته می‌تواند نمایانگر این باشد که در قیمت بیشتر سهم ها بدون در نظر گرفتن بزرگی یا کوچکی شرکت ها افت داشت‌ اند یعنی در واقع بیششتر سهم ها با افت قیمت مواجه بودند هر چند که چند شرکت بزرگ به افزایش شاخص کمک کرده‌اند.

در روزهای گذشته بورس تهران بیشتر شاهد رشد قیمت‌ها بود و این رشد قیمت بیشتر به این دلیل بود که در ماه‌های گذشته بورس تهران شاهد افت پی در پی بود و این موضوع سبب شد قیمت ها پتانسیل افزایش قیمت داشته باشند این موضوع چندان ربطی به مسایل بنیادی و صورت های مالی شرکت ها نداشت بلکه بیشتر از یک جو روانی تبعیت می کرد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۹۱ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۲۲۷ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با افت ۲.۶۸ واحد مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۲۹۶ پایین رفت. شاخص آزاد شناور نیز رشد ۴۲ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۱۰۱ هزار و ۷۳۷ بالا رفت. درعین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۶۱ و ۲۱۱ واحد رشد کردند.

امروز فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان، پتروشیمی مبین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۴۵، ۴۲، ۲۹ و ۲۱ واحد تاثیر مثبت در نوسان‌های شاخص‌های بازار داشته‌اند و در طرف مقابل ایران خودرو، پالایش نفت تبریز، پارس خودرو و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۲۳، ۲۲، ۲۰ و ۱۸ تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار سرمایه اعمال کردند.

سهام


در گروه فلزات اساسی شاهد نوسان کمتر از یک درصد در قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم. در این گروه ۶۱ میلیون سهم به ارزش ۱۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات تقریبا تمام نمادها با افت قیمت مواجه شدند. در این گروه ۱۷۳ میلیون سهم به ارزش ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت بیشتر سهم‌ها کاهشی بود. این گروه امروز شاهد داد و ستد ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۱۰ میلیون تومان بود. اما در گروه قند و شکر بیشتر نمادها روند رشد را تجربه کردند و تعداد زیادی تا حدود دو درصد رشد قیمت داشتند.

اما در گروه سیمان، آهک و گچ روند قیمت‌ها نزولی بود. در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز نماد بانک ملت، بانک کارآفرین و بانک سینا کمتر از ۰.۴ درصد افت قیمت داشتند و پست بانک نیز با افت قیمت ۱.۳۷ درصد مواجه شد. در گروه استخراج کانه‌های فلزی بیش از نیمی از سهم‌ها با افت قیمت مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۷۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۳۸ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۶۰ هزار و ۲۰۷ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۲.۷ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۱۰۷ پایین آمد. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۶۳ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۰ هزار و ۹۹۱ نوبت داد و ستد بود.

کد خبر 95985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha