کد خبر 96000
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
تحویل هواپیماهایATR در کمتر از ۳ماه آینده

پرشین خودرو: مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل با بیان اینکه در طول سه ماه آینده ATR چند فروند هواپیما به ایران تحویل می‌دهد، گفت: تکلیف قراردادهای خرید هواپیما تا دو هفته دیگر روشن می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، اصغر فخریه کاشان درباره آمادگی ایرباس برای تحویل هواپیما به ایران در 90 روز آینده، اظهار داشت: هنوز نمایندگان ایرباس درباره آمادگی خود برای تحویل هواپیما طی 90 روز آینده به طور رسمی به ما چیزی اعلام نکرده‌اند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا،وی با بیان اینکه ایرباس درخواست مذاکره با ایران را دارد، گفت: مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز طرف قرارداد با ایران به سه منظور انجام می‌شود اول اینکه قراردادهایمان در شرایط جدید تعیین تکلیف شود. دومین موضوع مذاکره، نحوه تحویل هواپیما در شرایط جدید است و سوم اینکه در طول سه ماه آینده قطعات و خدمات مورد نیاز را از طرف‌های قرارداد دریافت کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده خرید هواپیماهای جدید با بیان اینکه به زودی درباره این سه موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد وارد مذاکره می‌شویم، ادامه داد: مدیران ایران ایر در حال انجام مقدمات شروع مذاکرات برای شرایط جدید هستند.

فخریه کاشان از احتمال ورود چند فروند هواپیمای جدید ای.تی.آر خبر داد و گفت: شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای. تی. آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای. تی.آر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول روشن کردن تکلیف قراردادهای موجود با شرکت‌های اروپایی ایرباس و ای. تی. آر است، ادامه داد: یکی از خواسته هایمان از شرکت‌ها این است که قراردادهای موجود معتبر باقی بمانند. شرکت‌های اروپایی هم برای برآورد این خواسته ما به دنبال چاره‌جویی و راه حل هستند.

هواپیما

 

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خروج از قرارداد فروش هواپیما به ایران در اختیار ایرباس نیست و تصمیمی است که دولت‌ها می‌گیرند، اظهار داشت: تمام ریسک‌های خروج ایرباس از قرارداد را پیش بینی کرده بودیم که اگر ایرباس بخواهد از قرارداد خارج شود متحمل پرداخت خسارت و جریمه به ایران ایر شود و در هر شرایطی آسیبی به پول ایران وارد نشود.

وی یاداور شد: تمام این موضوعات در قرارداد با ایرباس پیش بینی شده بود. اما اینکه دولت ها بخواهند از برجام خارج شوند در اختیار ما نیست.

فخریه کاشان تاکید کرد: ما یک قرارداد تجاری منعقد کردیم و طرف قرارداد ما یک شرکت است و نه دولت. همانطور که ما نمی‌توانیم از طرف دولت ایران چیزی را تعهد کنیم این شرایط برای آنها هم وجود دارد.

وی درباره تصمیم گیری در شرایط جدید برای قراردادهای خرید هواپیماهای جدید اظهار داشت: در ابتدا باید تکلیف‌مان را با شرکت‌های اروپایی روشن کنیم. باید توجه داشته باشیم که این مشکل را نه ایرباس و نه ای. تی. آر ایجاد نکرده‌اند این مشکل را دیوانه‌ای به نام ترامپ ایجاد کرده است و حالا اروپایی‌ها به دنبال راهکارهایی برای جبران این تصمیم دولت آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: تا دو هفته آینده تکلیف قراردادهای خرید هواپیماهای جدید با شر کت‌های اروپایی روشن می‌شود
 

کد خبر 96000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha