برخی از مسوولان باید به خود و جامعه زمان استراحت بدهند

پرشین خودرو: تنها راه برون رفت از وضع فعلی صنعت و بازار خودرو این است که برخی از مدیران و مسوولان و تصمیم سازان مربوطه چند وقتی به مرخصی اجباری رفته و به خود و جامعه وقت استراحت بدهند؛ شاید وضع بازار و صنعت آرام شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب گفت: ما کشوری هستیم که ایدئولوژی متفاوتی با کشورهایی همانند امریکا داریم بنابراین اینکه ایشان ما را تحریم کنند چیز عجیبی نیست اما مشکل از جایی آغاز می شود که خودمان دست به خود تحریمی می زنیم!

وی ادامه داد: خسارتی که تحریم های داخلی وارد می کند بیشتر از تحریم های خارجی است و متاسفانه مدیران ما از هر کشور و قدرتی در تحریم کردن قوی تر عمل می کنند.

دادفر تصریح کرد: هر جا نقطه ضعفی وجود می آید به گردن دشمنان می اندازیم یعنی نقاط ضعف مدیریتی خود را قبول نمی کنیم. بدون مطالعه تصمیم گرفته و بعد که مشکل به وجود می آید می گوییم فلان کشور و فلان قدرت مقصر است و این شده است راه فرار دوستان از اشتباهات مدیریتی خودشان که اساسا صحیح نیست.

وی با اشاره به وجود سندهای بالادستی و چشم اندازهای مشخص برای پیشبرد صنعت خودرو و در دست گرفتن بازار منطقه گفت: سند 1404 برای صنعت و بازار خودرو نقشه راه ترسیم کرده است و بر اساس آن باید 3 میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود که از این میزان تولید 1 میلیون سهم صادرات و 2 میلیون برای تامین نیاز داخلی است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: حداکثر 10 درصد کل این تولید را امکان واردات داریم. این سندی است که باید به آن برسیم اما سوال این است کدام اقدام ما در راستای دستیابی به این اهداف عملیاتی شده است؟ آیا در واردات نیز به رقم 10 درصد رسیده ایم؟

وی افزود: جواب سوال اول می شود هیچکدام از کارهای ما در این راستا نبوده و برای سوال دوم نیز جواب خیر است. یعنی حجم واردات خودرو در سال گذشته 6.7 درصد بوده و تا 10 درصد راه داریم و در تولید هم به جای افزایش، دنده عقب زده ایم.

این فعال بازار خودرو خاطرنشان کرد: در قراردادهای جدید خودرویی با شرکت های فرانسوی جوان ترین خودروی اعلام شده 5 سال از عمرش در اروپا می گذرد یعنی 14 سال طول می کشد تا تولید انبوه بشود و جمعا می شود 20 سال! آیا پلت فرم 20 ساله را کسی در اروپا سوار می شود؟

کد خبر 96024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha