الزام واردکنندگان خودرو  به نصب شناسه کالا + سند

پرشین خودرو: دستورالعمل اجرایی ثبت،‌ اخذ و نصب شناسه کالای خودرو توسط وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ابلاغ شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، دستورالعمل اجرایی ثبت،‌ اخذ و نصب شناسه کالای خودرو توسط وزیر صنعت،‌معدن و تجارت ابلاغ شد.

این دستورالعمل در 11 ماده و 4 تبصره مورخ یک اردیبهشت 97 در کارگروه تخصصی خودرو به تصویب رسیده و برای دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده است.

طبق تبصره یک این دستورالعمل تکمیل شناسنامه کالا باید به ازای هر نوع خودروی وارداتی برای اولین سری (بعد از الزام شناسه) به شرح ذیل و ثبت،‌ اخذ و نصب شناسه گروه کالایی خودرو طبق اولویت‌ها و زمان‌بندی زیر انجام می‌شود.

 

سند


طبق تبصره 3 در تکمیل شناسه کالا در بخش فیلدهای اجباری شناسه بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری درج نام شرکت صاحب تجاری، نام تجاری کالا و مدل آن به عنوان شاکله اصلی شناسه ضروری است.

ماده 4: پس از تکمیل شناسنامه کالایی توسط مشمولان و ثبت یا صدور شناسه کالا توسط سامانه جامع تجارت،‌ گواهی الکترونیکی توسط سامانه صادر و پس از استعلام از سوی گمرک به سوی ارتباط الکترونیکی و برخط در اختیار گمرک قرار خواهد گرفت. این گواهی همان تایید شناسه کالا خواهد بود.

متن کامل دستور العمل اجرایی نصب شناسه خودرو دستور العمل اجرایی نصب شناسه خودرو را دریافت کنید.

 این اقدام برای شناسنامه دار شدن خودروهای وارداتی در حالی انجام می‌شود که در ماه‌های اخیر بیش از 4 هزار خودرو با ثبت سفارش جعلی وارد کشور شدند.
 

کد خبر 96033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha