کد خبر 96040
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
افزایش قیمت نفت ادامه یافت

پرشین خودرو: قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کاهش بیشتر تولید ونزوئلا و تهدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۷ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۹.۳۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴ به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۲.۴۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته تونی نونان، مدیر ریسک نفت در شرکت میتسوبیشی، ذخایر نفت محدود شده و آمریکا احتمالا تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید خواهد کرد که اوضاع این کشور را وخیم‌تر کرده و باعث تداوم کاهش تولید ونزوئلا می‌شود. این مساله به همراه انتظارات برای تولید کمتر ایران در نتیجه فشار آمریکا بر متحدانش برای کاهش واردات‌شان از این کشور، ممکن است باعث شود قیمت نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند و از این محدوده نیز فراتر رود.

بر اساس گزارش رویترز، انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به ریاست‌ جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه محکومیت بین‌المللی گسترده‌ای را به دنبال داشت. آمریکا در صدد اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلاست که تولیدش در حال حاضر به دلیل بحران اقتصادی وخیم به پایین‌ترین میزان در چند دهه گذشته سقوط کرده است.

نفت



به گفته استفان اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، وخامت اوضاع اقتصادی، توان ونزوئلا برای صادرات و کسب درآمدهای نفتی را فلج می‌کند. نگرانی‌ها نسبت به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک است در هفته‌های اخیر به بالا رفتن قیمت‌های نفت کمک کرده است.

در این بین، توافق اخیر واشنگتن و پکن که از نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان کاست، باعث تقویت قیمت‌ها شد.

با این حال تولید رو به رشد نفت شیل آمریکا ممکن است روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده و اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت را افزایش دهد.
 

کد خبر 96040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha